Paweł Brągoszewski, wiceprezes Play2Chill, w rozmowie z ISBtech o planach rozwojowych na 2025 rok
Jakie projekty oraz kamienie milowe udało się zrealizować w tym roku?
Wydaliśmy darmową wersję Rally Mechanic Simulator Prologue, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem graczy (83% pozytywnych ocen na Steam). Zaktualizowaliśmy także demo gry Aztecs: The Last Sun oraz zaprezentowaliśmy wyjątkowo dobrze przyjęte demo Permafrost w naszej spółce zależnej. To demo było jednym z najchętniej ogrywanych podczas Steam Next Fest (82% pozytywnych ocen na Steam). Obecnie Permafrost jest ósmą najbardziej oczekiwaną polską produkcją na Steam, co napawa nas dużą satysfakcją. Jesteśmy również zadowoleni z efektów naszych prologów i demo. Dodatkowo, eksperymentowaliśmy z nowymi narzędziami do tworzenia gier i stworzyliśmy kilka mniejszych tytułów na Nintendo Switch.
Czy nadal rozwijacie Motorcycle Mechanic Simulator 2021? Czego mogą się spodziewać gracze? A może planujecie nową odsłonę gry w 2025/2026 roku?
Motorcycle Mechanic Simulator 2021 jest nadal wspierany, łatając zgłoszone błędy. Mamy też w planach kilka niespodzianek dla graczy. Od dłuższego czasu rozważamy kontynuację tej gry, a nawet stworzyliśmy jej wstępny design, ale najpierw skupiamy się na wydaniu Rally Mechanic Simulator.
Na jakim etapie produkcji znajdują się gry Rally Mechanic Simulator oraz Aztecs: The Last Sun? Kiedy możemy spodziewać się pełnych wersji tych tytułów?
Rally Mechanic Simulator jest prawie gotowy – dopracowujemy szczegóły i usuwamy ostatnie drobne błędy zgłoszone przez testerów. Aztecs: The Last Sun również jest bliskie ukończenia – obecnie poprawiamy bugi i balansujemy rozgrywkę, co jest szczególnie istotne w przypadku tej rozbudowanej produkcji, w której nowe elementy wychodzą na jaw podczas testów.
Czym wyróżniają się te tytuły na rynku? Dlaczego gracze powinni w nie zagrać?
Rally Mechanic Simulator to idealna propozycja dla miłośników majsterkowania przy pojazdach. Gra oferuje wiernie odwzorowane auta oraz szeroką gamę części, w tym przewody i połączenia, które są często pomijane w innych podobnych produkcjach. Dodatkowo, mamy tryb wyzwań, gdzie naprawiamy samochody podczas rajdu, w warunkach ograniczonych zasobów i czasu. Gra została opracowana z myślą o graczach lubiących edytować gry, oferując rozbudowane narzędzia edycyjne.
Aztecs: The Last Sun wyróżnia się tym, że nie jest kolejnym standardowym city builderem, lecz oferuje unikalną rozgrywkę. Zarządzanie miastem to tylko jeden z wielu aspektów, obok wojennych wypraw, handlu, relacji z bogami oraz rozwoju terenu – od budowania nowych struktur po wykopywanie kanałów czy odkrywanie magicznych zatopionych świątyń. Gra oferuje godziny wciągającej zabawy dzięki swoim różnorodnym mechanikom.
Czy pozyskujecie oficjalne licencje z branży motoryzacyjnej do Rally Mechanic Simulator? Może pojawią się w grze auta z rajdowych oesów?
Mamy takie plany, ale na razie nie dysponujemy jeszcze oficjalnymi licencjami.
Jakie są plany produkcyjne i wydawnicze Play2Chill na 2025 rok? Co jeszcze oprócz Rally Mechanic Simulator i Aztecs: The Last Sun przygotowujecie dla graczy? Będą nowe zapowiedzi gier?
W 2025 roku planujemy wydanie Rally Mechanic Simulator oraz zakończenie prac nad Aztecs: The Last Sun (tutaj termin premiery zależy od chińskiego wydawcy). W naszej spółce zależnej pracujemy nad zupełnie nowym, jeszcze niezapowiedzianym tytułem. Przygotowujemy również zapowiedź czegoś naprawdę innowacyjnego.
Jakie plany na kolejne lata działalności Play2Chill?
Naszym celem jest zrównoważony rozwój. Chcemy tworzyć coraz większe, bardziej skomplikowane i interesujące projekty, ale nie zamierzamy gwałtownie rozrastać się w kierunku produkcji, które mogłyby przerosnąć nas organizacyjnie i produkcyjnie. Będziemy nadal koncentrować się na grach na PC i konsole, unikając rynku gier mobilnych, który nie jest naszą mocną stroną. Mamy wiele nowych pomysłów, z których część trafi na półkę, ale możecie spodziewać się kolejnych zapowiedzi.