Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 16-20 grudnia.
QubicGames: Pozyskało kolejne 4 tytuły w ramach współpracy wynikającej z umowy ramowej zawartej z francuską spółką Voodoo, podało QubicGames. Spółka pozyskała licencje umożliwiające portowanie oraz wydanie na platformy Nintendo Switch, Nintendo Switch 2, PC (Steam), PC (Microsoft Store), Microsoft Xbox One, Series S/X, Sony PlayStation 4 i 5 następujących gier partnera: „Bag Fight”, „Cup Heroes”, „Ball Blast” i „Puff Up”. Ich premiery na platformie Nintendo Switch planowane są na I półrocze 2025 r.
Big Cheese Studio: Przedstawiło plany rozwoju na 2025 rok: ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku gier symulacyjnych, podała spółka. Plan zarządu zakłada intensyfikację działań w kluczowych obszarach projektowych, wzmocnienie zespołu, usprawnienie procesów oraz realizację ambitnej roadmapy live OPS i premier nowych tytułów. Najważniejszym celem spółki na przyszły rok jest realizacja i wydanie gry „Cooking Simulator 2” w II półoroczu oraz dalsze rozwijanie obecnego flagowego produktu „Cooking Simulator”.
Gamivo: Pracuje nad dywersyfikacją działalności, rozszerzaniem oferty oraz docieraniem do kolejnych grup klientów. Planuje wprowadzenie zupełnie nowej kategorii produktów, wykraczających poza gaming, poinformował ISBtech CMO spółki Bartłomiej Skarbiński.
CI Games: Sfinalizował przymusowy wykup 63 748 akcji United Label, reprezentujących 5% kapitału zakładowego i ogólnej liczby głosów, po cenie 18,04 zł za sztukę, podał United Label. Po rozliczeniu przymusowego wykupu CI Games SE posiada 1 275 000 akcji stanowiących 100% kapitału zakładowego i ogólnej liczby głosów CI Games.
11 bit studios: Zdecydowało o zamknięciu projektu produkcji gry o kodowej nazwie „Projekt 8” ze względu na brak perspektyw osiągnięcia satysfakcjonującej przez spółkę stopy zwrotu na projekcie, podała spółka. Wartość bilansowa projektu, według stanu na 30 września br. wynosiła 48 432 077,9 zł. Zamknięcie „Projektu 8” wiązało się będzie z koniecznością utworzenia odpisu na niezakończone prace rozwojowe w kwocie zbliżonej do wartości bilansowej, co obciąży wyniki za 2024 r., podano także.
CI Games: Rozmawia o finansowaniu dłużnym z bankiem i planuje zamknąć je w styczniu 2025 r., poinformował ISBtech prezes Marek Tymiński. Ocenia, że branża gamingowa zaczęła przypominać produkcję zachodnich filmów.
Spirit Games Studio i Drago entertainment: Podpisały list intencyjny, który otwiera drogę do współpracy nad grą „Red Frost”, podały spółki. Zespoły obu spółek planują rozpocząć wspólne prace nad projektem w 2025 roku.
PlayWay: „Noble’s Life: Kingdom Reborn – Prologue” został udostępniony na Steam.
11 bit studios: Prezes Przemysław Marszał deklaruje, że ponad połowa obecnego zespołu „Projektu 8” otrzyma ofertę przejścia do innych, istniejących już zespołów oraz zostanie przydzielona do nowych, nieanonsowanych jeszcze projektów. „Frostpunk 2”, który właśnie jako pierwszy w historii 11 bit studios otrzymał najważniejszą nagrodę branży – „The Game Awards” jest intensywnie rozwijany. Czekamy też na dużą i ważną premierę, czyli „The Alters”. Ale to nie wszystko. Mamy sprecyzowane plany na przyszłość i pomysły, co robić dalej. Podjęliśmy już konkretne kroki w tym kierunku. O części z tych inicjatyw, które zapowiadają się bardzo obiecująco z biznesowego punktu widzenia i wypełnią lukę po „Projekcie 8″, opowiemy w niedługim czasie” – wskazał prezes.
Starward Industries: Gra „Dante’s Ring” zadebiutuje w early access w 2025 r., poinformowali przedstawiciele spółki na czacie StockWatch. „Kluczowe fakty to early access w 2025 roku, pełną premierę planujemy w 2026 roku. Wczesny dostęp zacznie się na komputerach osobistych, natomiast konsole dojdą w pełnej wersji gry w 2026 roku. Gra będzie dla jednego gracza, ale trwają analizy czy będziemy w stanie dowieźć potencjalnie coopa przy pełnej wersji” – powiedział Maciej Dobrowolski, CMO Stargard Industries.
11 bit studios: Grzegorz Miechowski, jako prezes Fundacji Rodzinnej Miechowskich, kupił pakiet 2 tys. akcji.
The Farm 51: Kamil Bilczynski zrezygnował z pełnienia funkcji członka zarządu.
Red Square Games: Ogłosił premierę zaktualizowanego dema swojej nadchodzącej produkcji – „Sancticide”. Gra inspirowana twórczością Michała Gołkowskiego, została udoskonalona dzięki uwagom społeczności graczy, którzy testowali poprzednią wersję udostępnioną podczas październikowej edycji Steam Next Fest. Z początkiem przyszłego roku produkcja zadebiutuje na PC w formule early access. W zaktualizowanej wersji dema gracze znajdą szereg zmian i ulepszeń. Twórcy projektu zadbali o optymalizację rozgrywki, wprowadzili usprawnienia techniczne, które sprawiają, że gra działa znacznie płynniej, nawet na mniej wydajnych urządzeniach. Ulepszono system walki, dzięki czemu jest on bardziej dynamiczny i intuicyjny. Zmianie uległa także oprawa graficzna i animacje, które wzbogacają wrażenia wizualne i podkreślają unikalny klimat produkcji. „Na podstawie opinii graczy poprawiliśmy wiele aspektów rozgrywki. Zoptymalizowaliśmy interfejs, usprawniliśmy system ekwipunku i zwiększyliśmy czytelność wskazówek. Wszystkie te zmiany sprawiają, że gra stała się bardziej przystępna i intuicyjna. Nowe demo, poprzez ukazanie graczom pierwszego poziomu rozgrywki, jest swojego rodzaju prologiem, pozwala na lepsze zrozumienie stworzonego przez nas świata. Nowością są także dodatkowe elementy fabularne, dialogi oraz opisy” – powiedział prezes Krzysztof Wolicki.
Gaming: Gracze najchętniej sięgają po tytuły kosztujące do 20 euro, czyli około 85 zł, wynika z analizy Gamivo. W przedziale tym mieści się 71,2% wybieranych produkcji. Na decyzje graczy wpływ mają trendy rynkowe, polityka cenowa wydawców, a także niesprzyjające otoczenie gospodarcze. W gronie krajów, które najczęściej kupują gry z przedziału cenowego do 20 euro przewodzi Meksyk (ponad 84% graczy). Za nim plasują się Brazylia (80,7%) i Polska (77%). To znacznie powyżej globalnej średniej. Najwięksi wydawcy kilka lat temu podnieśli górną granicę ceny produkcji z segmentu AAA z 60 do 70 USD. Dla polskiego gracza oznacza to, że za najgłośniejsze hity w dniu premiery trzeba zapłacić około 300 zł. „Nawet tak wysoka cena nie odstrasza części graczy, dlatego w okresie dużych premier wartość koszyka zazwyczaj rośnie. Granie w świeżo wydaną grę ma niezaprzeczalne plusy, gdyż pozwala uniknąć przykrych niespodzianek w postaci pojawiających się w sieci spoilerów, czyli zdradzania kluczowych elementów fabuły. Daje także poczucie odkrywania i przeżywania nowej przygody wspólnie z innymi graczami. Z drugiej strony, gry w momencie premiery często zawierają błędy, które do czasu obniżki zostają wyeliminowane. Dlatego niezwykle popularne jest podejście, żeby z zakupem nieco się wstrzymać. Zwłaszcza, że wybór jest ogromny” – skomentował Mateusz Śmieżewski, prezes Gamivo.
3R Games: Gra „Monkies in The Brickland” udostępniona na platformie Meta Quest. Cena gry została ustalona na 9,99 USD.
Xbox: Podczas gali The Game Awards Obsidian Entertainment i Xbox Game Studios ujawniły pierwszy zwiastun gry „The Outer Worlds 2”, potwierdzając, że tytuł ukaże się w 2025 r. na Xbox Series X|S, w aplikacji Xbox na PC, Steam i PlayStation 5. Gra będzie również dostępna w ramach usługi Game Pass. The Outer Worlds 2 zaoferuje nową przygodę w Arkadii, zupełnie nowej kolonii i ojczyźnie technologii napędu pomostowego. Jako agenci Ziemskiego Dyrektoriatu, gracze będą musieli odkryć źródło niszczycielskich szczelin zagrażających całej galaktyce. Obsidian, jak zawsze, zaoferuje wiele opcji tworzenia i odgrywania postaci, interakcji z załogą oraz kształtowania narracji całej historii na multum sposobów. Przed premierą tytułu, The Outer Worlds 2 pojawi się w serii antologii Secret Level, streamowanej na Prime Video.
Electronic Arts: Wraz z Hazelight Studios zaprezentowały „Split Fiction” podczas gali The Game Awards. Stworzona przez autorów „It Takes Two”, „Split Fiction” to przygodowa, kooperacyjna gra akcji, przenosząca graczy do świata, w którym przeplatają się motywy sci-fi i fantasy.
Wargaming: Przedstawił najnowszą produkcję „Steel Hunters” – grę, w której wielkie mechy ścierają się w taktycznych bitwach pośród ruin zielonej, opuszczonej Ziemi. Steel Hunters przedstawia świat intensywnych starć mechanicznych gigantów zwanych Łowcami, gdzie gracze uczestniczą w wypełnionych akcją bitwach, dążąc do spełnienia celów, dzięki którym zwiększą swój poziom i zdobędą niezbędny ekwipunek. Każdy z Łowców oferuje własny styl gry, unikalne zestawy umiejętności oraz systemy progresji, które umożliwiają wykorzystanie zróżnicowanych strategii i taktyk w walce z przeciwnikami w drodze do ostatecznego starcia w punkcie ekstrakcji.
Apple: App Store zaprezentował listę najpopularniejszych bezpłatnych gier na iPhone w Polsce: 1. „Brawl Stars”; 2. „Block Blast”; 3. „Squad Busters”; 4. „Roblox”; 5. „Subway Surfers”; 6. „Words of Wonders: Crossword”; 7. „Whiteout Survival”; 8. „QSWatermelon: Monkey Land”; 9. „Monopoly Go!”; 10. „My Perfect Hotel”. Najpopularniejsze płatne gry na iPhone to: 1. „Minecraft: Play with Friends”; 2. „Pou”; 3. „Plague Inc.”; 4. „Papa’s Freezeria To Go!”; 5. „The Secret Elevator Remastered”; 6. „Earn to Die”; 2; 7. „Geometry Dash”; 8. „Red’s First Flight”; 9. „My Child Lebensborn”; 10. „Papa’s Sushiria To Go!”.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)