epoint

ASM Group, lider w obszarze merchandisingu i wsparcia sprzedaży, uruchamia unikalny projekt dla konsumentów. To konkursy, w których klienci sieci handlowych będą mogli wziąć udział już od początku 2025 r., zbierając dane dotyczące ekspozycji produktów. Na kupujących gromadzących najbardziej wartościowe dane czekają nagrody fundowane przez ASM Group.

Końcowymi odbiorcami i beneficjentami jakościowych danych będą firmy z sektora FMCG, które wykorzystają je do lepszego zrozumienia, jak ich produkty są postrzegane i eksponowane na półkach.

Start projektu połączony jest z premierą aplikacji mobilnej Koszyk Zakupowy ASM, pozwalającej użytkownikom na porównywanie cen produktów z asortymentu sieci handlowych. Docelowo aplikacja umożliwi też użytkownikom udział w konkursach służących gromadzeniu danych o ekspozycji towaru w sklepach stacjonarnych.

Nowe możliwości relacji konsument – producenci FMCG

Firmy sektora FMCG od lat nie ustają w poszukiwaniach rzetelnych danych na temat swoich produktów w sklepach: ich dostępności, sposobu ekspozycji oraz efektywności stosowanych promocji. Te potrzeby dobrze poznał współtworzący rynek handlowy ASM Group i postanowił wyjść im naprzeciw – uruchomił projekt, dzięki któremu odwiedzający sklepy konsumenci będą mogli zbierać wartościowe dane i przekazywać je w odpowiedniej formie, biorąc udział w specjalnych konkursach. W ten sposób zyskują obie strony rynku handlowego – firmy ponieważ otrzymują cenne informacja usprawniające ich biznesy i konsumenci, gdyż za swoje zaangażowanie w tworzenie lepszych doświadczeń zakupowych dostają szansę na zdobycie cennych nagród.

Dane w FMCG. Dlaczego są kluczowe

To oczywiste, że ekspozycja produktów w sklepach bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Czy produkty są widoczne? Czy promocje są odpowiednio oznaczone? Czy klienci dostrzegają oferty specjalne? Odpowiedzi na te pytania mają kluczowe znaczenie dla producentów i sieci handlowych. Niestandardowe jest za to podejście ASM Group do usprawnienia tego procesu. Nowy projekt spółki ma w zamyśle zaangażować w gromadzenie danych samych konsumentów.

Od ponad 25 lat towarzyszymy sieciom handlowym w ich rozwoju w ramach transformacji branży. Z każdym rokiem obserwujemy u firm sektora FMCG rosnących głód danych. Chcemy go skutecznie zaspokoić, angażując w ten proces samych konsumentów – mówi Adam Stańczak, prezes ASM Group.

Nowy projekt ASM Group – jak to działa?

Konsumenci będą mogli zgłaszać się do konkursów organizowanych przez ASM Group za pomocą dedykowanej aplikacji lub strony internetowej www.konkursywsieciach.pl. Zadanie uczestników polegać będzie na dostarczaniu danych na temat ekspozycji produktów. W jaki sposób? Na przykład poprzez wypełnianie krótkich ankiet lub przesyłanie zdjęć półek sklepowych. W następnym kroku dane te zostaną poddane analizie, a uczestnicy dostarczający najbardziej wartościowe informacje otrzymają szansę na zdobycie nagrody pieniężnej. Cały projekt wystartuje z początkiem 2025 r.

Wartościowe dane docenione

Zależy nam, aby konsumenci stali się częścią procesu badawczego i współtworzyli z nami nową jakość w obszarze merchandisingu. W ten sposób zbudujemy zaangażowanie klientów w kreowanie przyszłości handlu – podkreśla Adam Stańczak.

Dzięki zbieraniu danych od klientów sklepy będą mogły lepiej dopasować swoje oferty do oczekiwań kupujących, a firmy FMCG zyskają cenne informacje, które pomogą im efektywniej zarządzać swoimi strategiami marketingowymi. Konstrukcja nowego projektu ASM Group pozwala na obopólne, realne korzyści – zyskują zarówno producenci FMCG i sklepy, jak i konsumenci, którzy otrzymują szansę na nagrody.

Realna wartość naszego projektu zależeć będzie w dużym stopniu od zaangażowania osób robiących zakupy w sieciach handlowych. Chcemy docenić i nagrodzić tych, którzy dostarczą najbardziej szczegółowe i przydatne dane – dodaje Adam Stańczak.

Konkursy będą odbywać się co miesiąc, a każda edycja przewiduje atrakcyjne nagrody.

Nowa aplikacja mobilna ASM Group

Jednym z nieodzownych elementów projektu będzie nowa aplikacja mobilna ASM Group, dostępna do pobrania od początku 2025 roku. Oprócz udziału w konkursach aplikacja umożliwi użytkownikom porównywanie cen produktów w różnych sieciach handlowych. Dzięki temu konsumenci nie tylko wesprą branżę FMCG w gromadzeniu w czasie rzeczywistym wysokiej jakości danych, ale również będą mogli podejmować lepsze decyzje zakupowe z korzyścią dla budżetów domowych.

Start w styczniu 2025 roku

Cały projekt rusza z początkiem nowego roku. W styczniu pojawią się już pierwsze konkursy i wystartuje aplikacja mobilna. ASM Group dostrzega w projekcie olbrzymi potencjał. Liczy, że nowa inicjatywa spółki spotka się z dużym zainteresowaniem klientów sieci handlowych. Dzięki projektowi każdy, kto robi zakupy, może stać się częścią innowacyjnego programu badawczego i jednocześnie zyskać realne nagrody. Z kolei dla branży handlowej to szansa na jeszcze lepsze wykorzystanie oczekiwanego ożywienia w koniunkturze konsumenckiej – wg ekonomistów banków ostatnie dane GUS o sprzedaży detalicznej to dobry sygnał dla gospodarki na koniec roku – wyrażają oni optymizm, że konsumpcja może powrócić do większych wzrostów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments