SEG 2025

Inicjatywy cyfryzacyjne to jeden z fundamentów strategii Orlenu w ramach budowy zintegrowanego ekosystemu grupy. Platforma Vitay ma stać się bazą do budowy marketplace, który ma angażować docelowo 10 mln klientów, poinformowała wiceprezes ds. Finansowych Orlenu Magdalena Bartoś.

„Inicjatywy cyfryzacyjne to jeden z fundamentów naszej strategii i będą realizowane wskroś wszystkich segmentów. Przekaz, który chcieliśmy dostarczyć z naszą strategią jest taki, że myślimy o Orlenie jako o ekosystemie. W związku z tym każda z naszych inwestycji powinna dostarczać wartość do zintegrowanego ekosystemu, a nie tylko do poszczególnych segmentów” – powiedziała Bartoś podczas prezentacji strategii. 

W jej ocenie, bardzo dobrym przykładem inicjatyw cyfryzacyjnych są projekty w segmencie Consumers and Products. 

„Już dzisiaj mamy 5 mln aktywnych cyfrowo klientów w oparciu o bazę klientów naszej platformy Vitay. Chcemy, by to grono aktywnych klientów wzrosło do 10 mln w 2035 roku. Nie tylko sama liczba ma swój wymiar. Pod tym celem jest mnóstwo inicjatyw, które cyfryzują naszą ofertę, które budują ofertę Energy as a Service, które budują Stop Cafe 3.0, czyli przestrzeń cyfrową w ramach platformy Vitay, która może się w przyszłości też przeobrazić w marketplace” – dodała wiceprezes ds. Finansowych Orlenu. 

Zaznaczyła, że Orlen chce dokonać przeobrażenia w kierunku cyfryzacji, monetyzacji i angażowania klientów. „Na platformie Vitay będzie tego bardzo dużo. Ale sztuczna inteligencja (AI) będzie nas wspomagać też w wielu innych obszarach, zwłaszcza zarządzania aktywami i nakładami inwestycyjnymi, utrzymaniowymi. To będzie mnóstwo inicjatyw, które można by wymieniać pewnie długo” – podsumowała Bartoś. 

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments