epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 30 grudnia-3 stycznia.

Creepy Jar: Łączna sprzedaż brutto gry „Green Hell” na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których Creepy Jar posiada prawa wydawnicze) przekroczyła poziom 7 mln sprzedanych egzemplarzy, podała spółka. Według stanu na 2 stycznia  br. lista graczy nadal oczekujących na zakup „Green Hell” na platformie Steam (wishlista) obejmowała 1,28 mln osób.

Movie Games: Zawarło umowę przyrzeczoną zbycia na rzecz Labocanny wszystkich posiadanych akcji (tj. 3 850 000 szt.) Movie Games VR (MGVR), podała spółka. Udział Movie Games w kapitale zakładowym MGVR zostanie całkowicie zredukowany, a co za tym idzie, spółka utraci kontrolę nad MGVR, a wyniki finansowe MGVR nie będą przedmiotem dalszej konsolidacji w ramach grupy kapitałowej.

Simteract: Podpisał umowę z Polską Agencję Rozwoju i Przedsiębiorczości (PARP) dotyczącą dofinansowania „projektu Dust – opracowanie narzędzi i procesów produkcyjnych, które pozwolą na tworzenie gier wideo o tematyce jazdy terenowej z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 5” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki Działanie Ścieżka SMART FENG.01.01-IP.02-002/23, z kwotą dofinansowania wynoszącą 4 146 537,32 zł. Całkowite koszty kwalifikowane projektu planowane są na kwotę 6 910 896,01 zł.

Play of Battle: Chce udostępnić kartę produktu (gry Play of Battle) na Steam, wyjść ze swoją grą poza Polskę i pozyskać zagranicznego inwestora w 2025, poinformował ISBtech wiceprezes Jarosław Kotowski.

Carbon Studio: Zawarł umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) na realizację projektu „MAGOS (Multiplatform Automatic Graphic Optimisation System) – Zautomatyzowane narzędzie do optymalizacji kolekcji graficznych w grach VR”, podała spółka. Zgodnie z zawartą umową, kwota dofinansowania projektu wynosi 4 117 518,75 zł, a całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 5 642 201,25 zł.

Play2Chill: Planuje wydanie gry „Rally Mechanic Simulator” oraz zakończenie prac nad „Aztecs: The Last Sun” w 2025 roku, poinformował ISBtech wiceprezes Play2Chill Paweł Brągoszewski.

All In! Games: W wyniku przeprowadzonych głosowań większość wierzycieli zaakceptowała proponowane warunki układu, podała spółka.

Bloober Team: Zawarł aneks do umowy licencyjno-wydawniczej z grudnia 2023 r. zawartej ze Skybound Game Studios, Inc., na podstawie którego następuje zmiana charakteru umowy z licencyjno-wydawniczej na umowę licencyjną, a spółka przejmuje pełne prawa wydawnicze do „Projektu R”, podała spółka. Bloober Team zamierza obecnie wydać projekt R bez udziału zewnętrznych wydawców w ramach marki Broken Mirror Games.

PlayWay: Andrzej Włodzimierz Dudek złożył rezygnację z funkcji wiceprezesa zarządu PlayWay, ze skutkiem na koniec dnia 31 grudnia 2024 r., podała spółka. Zgodnie z treścią rezygnacji, została ona złożona z przyczyn osobistych.

Gunsmith Simulator screenshot

GameHunters: Data premiery płatnego dodatku (ang. DLC – downloadable content) do gry Gunsmith Simulator pt. „Gunsmith Simulator – Flint _ Powder” ustalono na 9 stycznia 2025 r. Cena jednostkowa DLC wyniesie 4,99 USD. GameHunters jest producentem DLC. Wydawcą DLC jest PlayWay.

United Label: Spółka zawarła umowę na produkcję gry „Fowl Scourge” z Void Cup Games Inc. z siedzibą w Kanadzie Void Cup Games Inc. stworzy grę, która zostanie wydana przez United Label.

Games Incubator, Digital Melody: Ogłosiły grę „Car Mechanic Shop Simulator” i udostępniły możliwość jej dodania do Steam Wishlist. Planują także playtesty.

Silent Hill 2

Bloober Team: Prezes dewelopera wskazał, że spółka chce nie tylko być stabilna finansowo (do czego udało się doprowadzić przez ostatnie lata), ale kierować działania na maksymalizację przychodów i zysków z kolejnych projektów. „Podpisany aneks daje nam znacznie większe możliwości w tym zakresie. Po sukcesie Silent Hill 2 nadchodzący rok zapowiada się dla nas wyśmienicie, więc cieszymy się, że udaje nam się tworzyć warunki do dynamicznego wzrostu” – powiedział prezes Piotr Babieno. Bloober Team zapowiada, że działania marketingowe związane z tym tytułem rozpoczną się już w przyszłym roku.

Games Incubator: Gra „Chocolate Factory Simulator” pojawi się 7 stycznia 2025.

11 bit studios: Po zamknięciu „Projektu 8” studio rozpoczęło prace nad dwoma nowymi projektami gier (wstępny etap prac), podały media branżowe.

11 bit studios: Noble Securities wskazuje, że po rezygnacji z P8, „w najbliższych latach spadają prognozowane przychody, a decyzja o zwolnieniach przekreśla ideę tworzenia trzech gier jednocześnie”. Broker pozostaje pozytywnie nastawiony do potencjału „The Alters”. „Odbiór wśród osób mających dostęp do gry jest bardzo dobry, rozrywka żywsza dla przeciętnego użytkownika niż w przypadku 'FP2′, a fabuła unikatowa, co powinno przyciągnąć spore grono zainteresowanych odbiorców, natomiast wobec rosnącego ryzyka koncentracji przychodów na mniejszej liczbie gier zdecydowaliśmy o ograniczeniu prognozowanych wolumenów sprzedaży z 3,6 mln kopii do 3 mln w całym cyklu życia oraz w samym 2025r. z 800 tys. do 600 tys.” – podał broker. „Frostpunk 2” otrzymał nagrodę The Game Awards w kategorii na najlepszą grę strategiczną. W ocenie Noble Securities, powinno to wesprzeć długi ogon sprzedaży, natomiast kluczem do poprawy ocen pozostaje premiera płatnego rozszerzenie (II kw. 25). Wyniki III kw. 24 pozytywnie zaskoczyły brokera kwotą, trafiającą do studio z każdej sprzedanej kopii, co lekko poprawia perspektywę przychodów. „Uważamy, że Frostpunk to wciąż franczyza ze sporym potencjałem, szczególnie jeśli dokona się w przyszłych odsłonach zmian w gameplay, które uatrakcyjnią rozrywkę dla szerszego grona odbiorców. Ponadto IP może być skutecznie rozwijane w kinematografii, co powinno pozytywnie przełożyć się na zainteresowanie grami. Możliwy jest również powrót do tytułu „This War of Mine”, który cieszy się dobrymi opiniami. Ostatni charytatywny dodatek do gry odczytujemy jako celowy zabiegu odbudowujący zainteresowanie tą produkcją” – podano także. Wynik finansowy za 2024r. zostanie obciążony niepieniężnym odpisem w wysokości blisko 50 mln zł. Z drugiej strony, spółka dokona rozwiązania rezerwy na program motywacyjny (PM), która na koniec III kw. 24 wynosiła 11,5 mln zł i dotychczas obciążała wynik na bieżąco. Ponadto niewypełnienie wymogów PM spowoduje, że nie nastąpi spodziewany wzrost liczby akcji. W konsekwencji prognoza zysku netto brokera za 2024r. zostaje obniżona z 50 mln zł do 17 mln zł.

Frostpunk 2 oceny

11 bit studios: BM mBanku wskazał w swoim raporcie, że po zakończeniu P8, pozostały pipeline wydaje się być „bardzo cienki”: „The Alters” planowane jest na I kw. 2025 (ale broker spodziewa się premiery w II kw. 2025), trzy DLC do „Frostpunk 2”, konsolowa wersja „Frostpunk 2” w I półr. 2025 oraz „Moonlighter 2” z segmentu wydawniczego, którego broker spodziewa się w I pół. 2025. Broker spodziewa się, że luka w pipeline zostanie wkrótce wypełniona, przynajmniej obietnicami tego, co będzie dalej. Uniwersum „This War of Mine” wydaje się naturalnym wyborem do eksploracji już teraz. Po premierze „The Alters”, 11B zorganizuje konferencję inwestorską, na której broker spodziewa się usłyszeć aktualizację strategii – skupienie się na znanych IP, ale nadal starając się pracować nad 3 IP jednocześnie i zmniejszając segment wydawniczy. „Zakończenie P8 spowoduje niegotówkowy odpis w wysokości około 50 mln zł, który powinien zostać zaksięgowany w sprawozdaniu finansowym za IV kw. 2024. W związku z tym rachunek zysków i strat za ten okres będzie wyglądał tragicznie, ale rachunek przepływów pieniężnych przedstawi zupełnie inny obraz spółki. Spodziewamy się, że 11B zakończy 2024 r. z pozycją gotówkową netto w wysokości ponad 70 mln zł. W końcu spółka miała 36 mln zł gotówki na koniec III kw. 2024 i prawie 50 mln zł należności handlowych. Należy również pamiętać, że przyszłoroczne finanse (prawdopodobnie w II kw. 2025) zostaną wsparte płatnościami Microsoftu, zarówno za konsolową wersję 'Frostpunka 2′, jak i za 'The Alters’. Zakładamy, że wpływy z tego tytułu wyniosą 7 mln USD, ale może to być wartość zaniżona” – podało BM mBanku. Nawet w najgorszym scenariuszu (tj. brak sprzedaży jakiejkolwiek gry w 2025 r., ale oczywiście wydanie „The Alters” i „FP2” na konsole), broker prognozuje, że spółka nadal będzie miała wystarczającą ilość gotówki, aby działać przez co najmniej rok bez ograniczania działalności. W przypadku scenariusza niedźwiedziego, tj. sprzedaży tylko 300 tys. kopii „FP2” w roku obrotowym 2025 i 260 tys. kopii „The Alters”, broker ocenia, że spółka jest nadal samowystarczalna do roku obrotowego 2027. Dlatego ryzyko utraty płynności, które wydaje się być obecnie głównym problemem, jest „bardzo, bardzo odległe,” zdaniem BM mBanku. „Zaktualizowaliśmy nasze modele zysków dla 11B, aby odzwierciedlić znaczące cięcia prognoz wynikające z zakończenia Projektu 8 i jego konsekwencji. Pomimo obniżenia perspektywy, nadal uważamy, że rynek dyskontuje obecnie zbyt pesymistyczny scenariusz. Sytuacja przepływów pieniężnych nie jest tak tragiczna, jak można by przypuszczać (umowa z Microsoftem mocno wesprze rachunki bankowe w II kw. 2025). Nadal spodziewamy się, że 'The Alters’ będzie dla spółki historią odbicia i że ta gra dostarczy zbyt wiele pod względem wolumenów” – podano także.

My Cozy Room, RedDeer.Games

RedDeer.Games: Ogłosił, że gra „My Cozy Room” pojawiła się wśród najlepiej sprzedających się gier na Nintendo Switch.

TCL: Producent elektroniki użytkowej podczas targów CES 2025 podzieli się swoją wizją przyszłości technologii. TCL przedstawi m.in. swoje najnowsze osiągnięcia w zakresie rozwoju technologii QD-Mini LED, wrażeń audiowizualnych, monitorów gamingowych, a także pokaże ulepszone okulary RayNeo AR i ekscytującą, zupełnie nową kategorię projektorów, która wyznacza kolejne standardy przenośnej rozrywki domowej.

PlayWay: Sprzedaż gry „House Flipper 2” przekroczyła 600 tys. egzemplarzy. UBOAT sprzedał się w 876 tys. sztuk, „Contraband Police” – 1,1 mln sztuk, „Crime Scene Cleaner” – 584 tys. Ostatnia z tych gier jest na wishlist 937 tys. użytkowników Steam. „Astrometica”, od pojawienia się w Steam Early Access 10 grudnia, do tej pory sprzedała się w ponad 50 tys. egzemplarzy. DLC „Thief Simulator” – „Shopping Center” znalazło w pierwszych 30 dniach od premiery niecałe 6 tys. nabywców. W ciągu ostatnich 30 dni sprzedano 197 tys. egzemplarzy pierwszego „Thief Simulator”. DLC „House Flipper: Dine Out” do tej pory nabyło 58 tys. graczy. Podstawową wersję tej gry zakupiono już w 660 tys. razy. Słabo poradziły sobie za to mobilne wersje „Contraband Police” oraz „Ship Graveyard”, podał prezes spółki na YT.

Builders of Egypt, PlayWay

PlayWay: Gra „Builders of Egypt” pojawi się na Steam 8 stycznia. Gra tworzona była bardzo długo, ale przez mały zespół, więc koszty produkcji nie są szczególnie wysokie (ostatecznie budżet gry wyniesie ok. 1,3 mln zł). Obecnie PlayWay nie jest w stanie przewidzieć, jak poradzi sobie ten tytuł, bo opóźnienia mocno odbiły się na atmosferze wokół tego projektu. W szczytowym okresie był ona na listach życzeń 403 tys. użytkowników Steam, ale wielu z nich po pewnym czasie go usunęło i obecnie ten wynik wynosi 288 tys. – ocenił prezes spółki na YT.

Manydev Studio: Katarzyna Jamróz zrezygnowała z pełnienia funkcji prezesa zarządu i została powołana przez NWZA na stanowisko członka rady nadzorczej.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments