Revolut, globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 50 milionów klientów na świecie, i europejski bank, gdzie swoje konta ma ponad 4 miliony polskich klientów, wprowadza w Polsce funkcję In-App calls. To usługa z zakresu bezpieczeństwa, która pomoże klientom indywidualnym zdemaskować oszusta i ułatwi bezpieczny kontakt pomiędzy klientem a konsultantem działu pomocy.
Podszywanie się to oszustwo, w którym przestępca udaje, że kontaktuje się w imieniu banku, instytucji lub osoby zaufania publicznego, a następnie skłania ofiarę, żeby przekazała mu pieniądze lub dane wrażliwe, które mogą posłużyć do przejęcia pieniędzy ofiary. Ten typ oszustwa dotyka także klientów Revolut. Choć aktualnie spadł do najniższego poziomu od 2 lat (mimo wielomilionowych wzrostów liczby klientów), to jego wpływ emocjonalny i finansowy jest w każdym przypadku bardzo dotkliwy. Dlatego Revolut rozwija i testuje rozwiązania, których oszuści nie będą w stanie imitować. Funkcja In-App calls to sposób, aby zainicjować rozmowę z konsultantem działu pomocy w bezpiecznym środowisku, wewnątrz aplikacji Revolut.
Jeśli zatem dział pomocy będzie próbował skontaktować się z klientem indywidualnym telefonicznie, będzie to połączenie inicjowane z wewnątrz aplikacji Revolut (poza sporadycznymi wyjątkami). Rozwiązanie ma też zadebiutować niebawem w Revolut Business (usługi dla firm).
Oszustwa polegające na podszywaniu się pod instytucje lub osoby, mogą stanowić dla klientów duże zagrożenie. Najbardziej efektywnym sposobem przeciwdziałania, jest wyrwać ofiarę spod wpływu oszusta i iluzji w jakiej się znajduje, zanim dojdzie do przekazania pieniędzy. W tym celu oddajemy klientom narzędzie, które pozwoli szybko zdemaskować scam. Dział pomocy, do inicjowania kontaktu telefonicznego z klientem indywidualnym, będzie używał aplikacji Revolut. Połączenie będzie z wewnątrz aplikacji. Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane, połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut – najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji Revolut daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem, a nie oszustem – powiedział Woody Malouf, head of financial crime w Revolut.
Revolut w dalszym ciągu zachęca klientów potrzebujących pomocy do szukania jej za pośrednictwem funkcji czatu pomocy w aplikacji, jest to najbezpieczniejsza i najszybsza metoda rozmowy z obsługą klienta.