epoint

Zebra Technologies Corporation, globalny lider cyfryzacji i automatyzacji przepływów pracy pracowników pierwszej linii, ogłosił dziś wprowadzenie nowych produktów i innowacji AI dla branży detalicznej. Rozwiązania Zebra Technologies zostały zaprezentowane w ramach programu Zebra AI-powered Modern Store na NRF 2025 Retail’s Big Show w dniach 12-14 stycznia 2025 roku w Jacob K. Javits Convention Center w Nowym Jorku.

Firma przedstawiła Zebra Mobile Computing AI Suite, kompleksowy zestaw narzędzi obejmujący pakiet do rejestracji danych AI (SDK) oraz przykładowe aplikacje zoptymalizowane pod kątem wybranych urządzeń mobilnych Zebra z systemem Android. Pakiet ten ułatwia tworzenie aplikacji AI, umożliwiając klientom, programistom i niezależnym dostawcom oprogramowania (ISV) łatwą integrację najnowocześniejszych funkcji sztucznej inteligencji z ich aplikacjami mobilnymi.

By umożliwić pracownikom pierwszej linii proste, dokładne i szybkie rejestrowanie przepływu pracy, Zebra Technologies wykorzystała możliwości sztucznej inteligencji. Dodatkowym udogodnieniem jest bezpośrednia integracja tego systemu z Zebra Companion – nowym, kompleksowym pakietem agentów AI zaprojektowanym z myślą o pracownikach pierwszej linii w handlu detalicznym. To wielofunkcyjne rozwiązanie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) zostało opracowywane we współpracy z wybranymi klientami. Dzięki wsparciu pracowników pierwszej linii sprzedaży detalicznej, wzrasta ich produktywność, a także jakość obsługi klienta.

Zebra Companion zapewnia pracownikom pierwszej linii natychmiastowy dostęp do krytycznych informacji oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów w zakresie ustalania priorytetów i wykonywania rutynowych zadań. By zapewnić bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii bazujących na sztucznej inteligencji, Zebra Technologies dba o prywatność danych klientów i etyczne praktyki AI. Pakiet agentów Zebra Companion będzie dostępny od drugiego kwartału 2025 r. dla wybranych klientów i wymaga przyjęcia na listę wczesnego dostępu do programu pilotażowego. Pakiet obejmuje:

  • Agenta wiedzy, który oferuje możliwość konwersacyjnej interakcji z pomocniczymi narzędziami pracy i standardowymi procedurami operacyjnymi (SOP), co ułatwia szybsze wdrażanie i udostępnianie pracownikom niezbędnych informacji.
  • Agenta sprzedaży, który wspiera zapytania dotyczące produktów, zapytania w czasie rzeczywistym o dostępność produktów i cen, a także rekomendacje dla pracowników w zakresie cross-sellingu i upsellingu podczas interakcji z klientami.
  • Agenta ds. urządzeń Zebra Technologies, który, aby ograniczyć przestoje urządzeń i zwalczać zakłócenia operacji sprzedażowych, zapewnia optymalne użytkowanie i konserwację urządzeń Zebra poprzez rozwiązywanie problemów i integrację danych kontekstowych.
  • Agenta merchandisingu, który łączy zaawansowaną technologię rozpoznawania obrazu na urządzeniu do oceny stanu półek z usprawnieniem przepływów pracy zespołów pierwszej linii. Takie rozwiązanie pomaga sprawnie reagować na problemy merchandisingowe, takie jak luki na półkach, niewłaściwe rozmieszczenie i problemy z planogramem, czy niewłaściwe ceny i oznakowanie.

Aby zbadać możliwości poprawy jakości doświadczeń pracowników i klientów, w ramach współpracy z jednym z partnerów Zebra Technologies opracowała agenta merchandisingu. Odwiedzający stoisko Zebra na NRF poznali jego możliwości w praktyce. W przyszłości partnerzy firmy Zebra, niezależni dostawcy oprogramowania i programiści będą mogli wdrażać własnych agentów, którzy współpracując z aplikacją Zebra Companion zapewnią pracownikom pierwszej linii multimodalny interfejs użytkownika na wiodącej w branży platformie firmy Zebra.

Od lat wdrażamy sztuczną inteligencję do naszych produktów, co przekłada się na lepsze wyniki naszych klientów i partnerów. Nasze rozwiązania oparte na AI kształtują przyszłość operacji w zespołach pracowników pierwszej linii, tworząc nowe sposoby organizacji pracy. Jesteśmy dumni, że poprzez współpracę z globalną społecznością partnerów i klientów nad poszerzaniem naszych możliwości AI i GenAI, automatyzujemy przepływ pracy, usprawniamy procesy i zwiększamy wydajność, ułatwiając pracownikom wykonywanie codziennych obowiązków – powiedział Yogesh Kulkarni, wiceprezes ds. strategii AI w Zebra Technologies.

W przeprowadzonym przez firmę Zebra Technologies 17. badaniu Global Shopper Study 71% kupujących wyraziło niezadowolenie z powodu braku pomocy ze strony obsługi sklepów. Jednocześnie 90% pracowników handlu uważa, że są w stanie zapewnić lepszą obsługę klienta dysponując mobilnymi narzędziami technologicznymi, które wspierają komunikację w czasie rzeczywistym i ustalanie priorytetów zadań. Właśnie dlatego Zebra Technologies na targach NRF zademonstrowała nową technologię, która umożliwi sprzedawcom detalicznym rozszerzenie możliwości sztucznej inteligencji na przepływy pracy i podejmowanie decyzji na pierwszej linii. Oprócz pakietu Mobile Computing AI Suite i Zebra Companion, Zebra Technologies wprowadza szereg innych rozwiązań, które zreformują działalność handlu detalicznego, w tym:

  • Zebra Workcloud Sync: By usprawnić współpracę i zwiększać produktywność w sklepach, pracownicy pierwszej linii mogą korzystać z zaawansowanych funkcji komunikacyjnych w ramach jednej aplikacji. Workcloud Sync pozwala członkom zespołu komunikować się w prywatnych i grupowych konwersacjach, zarówno ze współpracownikami, jak i klientami. Mogą rozmawiać w preferowanym języku za pośrednictwem push-to-talk, połączeń głosowych i wideo Wi-Fi, wiadomości multimedialnych, listy zadań i forów. Pracownicy pierwszej linii mogą również uzyskać dostęp do rozwiązań AI w Workcloud Sync za pośrednictwem agenta wiedzy Zebra Companion.
  • Zebra Dimensioning Mobile Parcel: To rozwiązanie programowe umożliwia „jednorazowe” wymiarowanie większości paczek w mniej niż pięć sekund. Kamera i czujnik pomiarowy time-off-flight w wybranych komputerach mobilnych Zebra Technologies współpracują z AI i autorskimi algorytmami Zebra, aby wirtualnie rekonstruować i mierzyć przedmioty w kształcie sześcianu oraz o nieregularnych kształtach. Takie rozwiązanie przyspiesza proces przygotowywania produktów do wysyłki.
  • Zebra EM45 RFID Enterprise Mobile: To podobne do smarftona urządzenie z możliwością indywidualnej konfiguracji, które łączy mobilne możliwości obliczeniowe i precyzyjny odczyt RFID. Wyposażony w platformę przystosowaną do obsługi AI z Zebra DNA, EM45 oferuje najwyższej jakości doświadczenie użytkownika, a także ochronę prywatności bez naruszania bezpieczeństwa. W rezultacie wszystkie możliwości oferowane przez Zebra Technologies mieszczą się w jednej kieszeni, bez konieczności noszenia ze sobą wielu urządzeń do wspierania współpracowników i klientów, monitorowania wydajności operacyjnej, czy optymalizacji inwentarza.
  • Komputery mobilne Zebra MC3400 i MC3450: Urządzenia te są dostępne w dwóch obudowach, które można skonfigurować pod kątem zastosowań w handlu detalicznym, w tym uzupełniania towaru na półkach, zarządzania zapasami na zapleczu sklepu i szybszej realizacji zamówień w handlu elektronicznym.
  • Zebra Kiosk System: By zapewnić klientom więcej opcji samoobsługowych i pomóc sprzedawcom generować nowe źródła przychodów, to elastyczne, modułowe rozwiązanie może być skonfigurowane w różnych wariantach. Do tego interaktywnego systemu można dodać urządzenia peryferyjne, przekształcając go w punkt rejestracji do programu lojalnościowego, kasy samoobsługowej, punkt przyjmowania zwrotów, zamawiania produktów z działu delikatesów, stanowisko rejestracji lub tworzenia cyfrowej reklamy w sieciach medialnych handlu detalicznego.

KLUCZOWE WNIOSKI

  • Pakiet Mobile Computing AI Suite firmy Zebra umożliwia partnerom i sprzedawcom detalicznym integrację aplikacji wizyjnych AI z przepływami pracy, zwiększając wydajność operacyjną.
  • Zebra Companion składa się z agenta wiedzy, agenta sprzedaży, agenta urządzeń Zebra i agenta merchandisingu, zaprojektowanych tak, aby wspierać zespoły pracowników pierwszej linii w zwiększaniu produktywności i wydajność dzięki najnowszym innowacjom GenAI.
  • Innowacje firmy Zebra zapewniają sprzedawcom detalicznym oprogramowanie Workcloud, komputery mobilne i system kiosków, które pomagają w rozwiązywaniu bieżących wyzwań operacyjnych i podnoszeniu jakości obsługi klienta.
  • Zebra zaprezentowała nowoczesny sklep oparty o rozwiązania AI na targach NRF w Nowym Jorku 12-14 stycznia 2025 r.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments