Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 24-28 marca.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
DORA: Komisja Europejska podjęła decyzję o wszczęciu postępowania w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego, wysyłając wezwanie do usunięcia uchybienia do 13 państw członkowskich (Belgii, Bułgarii, Danii, Grecji, Hiszpanii, Francji, Łotwy, Litwy, Malty, Polski, Portugalii, Rumunii i Słowenii) w związku z brakiem pełnej transpozycji dyrektywy DORA (Digital Operational Resilience Act), podała Komisja.
RCS: Średnioroczny wzrost (CAGR) polskiego rynku RCS dla firm (RCS Business Messaging) w latach 2025-2030 wyniesie 126%, a jego wartość do 2030 roku sięgnie 468 mln zł, wynika z badania Tide Software i Orange Polska. Najsilniejsza dynamika wzrostu prognozowana jest na lata 2025, 2026.
Rynek reklamy: Agora oczekuje, że wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. będzie na poziomie ok. 6,5-8,5% (wobec ponad 9% wzrostu w ub.r.), podała spółka.
Aukcja 5G: W efekcie zakończonej aukcji na siedem rezerwacji częstotliwości z pasm poniżej 1 GHz do budżetu państwa wpłynie prawie 2,6 mld zł, podało Ministerstwo Cyfryzacji.
Aukcja 5G: Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) ogłosił wyniki aukcji na siedem rezerwacji częstotliwości z pasm poniżej 1 GHz. Rezerwacje uzyskały spółki: T-Mobile Polska, Orange Polska, Polkomtel i P4 (Play).
Praca w IT: Zwolnienia w branży IT wynikają przede wszystkim z automatyzacji (50%) i wyzwań ekonomicznych (25%), wynika z analizy ManpowerGroup. Impulsem dla rekrutacji nowych pracowników jest z kolei rozwój firm (48%) oraz potrzeba zwiększenia przewagi konkurencyjnej i pozyskania pracowników z nowymi kompetencjami (48%).
E-commerce: Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 9% w lutym br. z 8,6% przed rokiem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
Outdoor: W lutym zasięg reklamy zewnętrznej wyniósł 89,35% (zasięg All, w populacji Polaków 7-75), z czego tradycyjnych nośników OOH (outdoor traditional) – 70,83%, natomiast cyfrowych (outdoor digital) – 87%, wynika z danych Mediapanel. Liczba realnych użytkowników reklamy zewnętrznej wyniosła 29,2 mln, w tym 15,1 mln mężczyzn i 14,1 mln – kobiet.
AI: Wartość rynku chipów zoptymalizowanych do obsługi generatywnej sztucznej inteligencji w 2025 r. wyniesie 50 mld USD, według prognoz Deloitte. Dwa lata później może sięgnąć ok. 110 mld USD, co stanowi dowód na znaczenie infrastruktury dla dalszego rozwoju sztucznej inteligencji. Chipy AI mają stać się kluczowymi elementami zarówno dużych maszyn obliczeniowych, jak i urządzeń codziennego użytku.
Twój e-PIT: Podatnicy złożyli ponad 5 mln deklaracji przygotowanych dla nich przez Krajową Administrację Skarbową (KAS) w usłudze Twój e-PIT. Usługa Twój e-PIT jest dostępna wyłącznie w e-Urzędzie Skarbowym na stronie podatki.gov.pl lub w aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy.
Opłata reprograficzna: Smartfony, tablety oraz pamięci do komputerów i laptopów powinny być objęte opłatą reprograficzną, bo są najczęściej używane przez odbiorców filmów i seriali – stwierdził Sąd Okręgowy w Warszawie, jak podał „Dziennik Gazeta Prawna”. Producenci i importerzy sprzętu płacą 1-3% wartości sprzedaży, a organizacje zbiorowego zarządzania dzielą te pieniądze pomiędzy uprawnionych artystów.
AI: Nowe globalne badanie przeprowadzone przez Lenovo wśród 600 liderów IT pokazuje, że chociaż 79% respondentów twierdzi, iż sztuczna inteligencja pozwoli pracownikom skupić się na bardziej wartościowej pracy, to mniej niż połowa z nich uważa obecne rozwiązania cyfrowe w ich miejscu pracy za odpowiednio wspierające produktywność, zaangażowanie i innowacyjność. 36% badanych stwierdziło, że ich systemy wspierają zaangażowanie pracowników „bardzo skutecznie”, podczas gdy 89% użytkowników odpowiedziało, iż organizacje muszą najpierw przeprowadzić gruntowną modernizację swoich cyfrowych rozwiązań w miejscu pracy, aby w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji. Raport Reinventing Workplace Productivity bada możliwości i wyzwania, jakie wynikają z użycia generatywnej sztucznej inteligencji w przyszłości w pracy, podkreśla też pilną potrzebę cyfrowej transformacji w miejscach pracy, by umożliwić skuteczne wdrożenie tej technologii.
IT: Automatyzacja powodem co drugiego zwolnienia pracownika w IT. Impulsem dla rekrutacji nowych pracowników w branży IT jest rozwój firm (48%) oraz potrzeba zwiększenia przewagi konkurencyjnej i pozyskania pracowników z nowymi kompetencjami (48%). Zwolnienia wynikają przede wszystkim z automatyzacji (50%) i wyzwań ekonomicznych (25%), a mówiąc o stabilności zatrudnienia, pracodawcy zwracają uwagę na odpowiednie dopasowanie zespołu do aktualnych celów biznesowych (44%). W drugim kwartale 2025 roku, 34% firm obszaru IT chce zwiększyć zatrudnienie, 13% przewiduje redukcje etatów, a połowa nie chce zmieniać liczby pracowników. „Automatyzacja w branży IT najbardziej zagraża testerom manualnym, których zadania przejmują zautomatyzowane testy, administratorom IT zastępowanym przez rozwiązania chmurowe i automatyzację procesów, a także programistom wykonującym powtarzalne zadania. Technologie, które najczęściej przyczyniają się do redukcji etatów, to sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe wykorzystywane w analizie danych i automatyzacji, a także RPA, czyli robotyzacja procesów biznesowych. Natomiast cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja, cloud computing i data science to nadal stabilne obszary w IT, w których popyt na specjalistów pozostaje wysoki” – powiedział Dominik Malec z Experis.
AI: W 2024 r. odsetek przedsiębiorstw wykorzystujących technologie AI wzrósł z 3,7% do 5,9%. Jednak wśród dużych firm używała ich co dziesiąta. Zainteresowanie w 2024 r. wyraźnie wzrosło także w sektorze MŚP. Aby skutecznie analizować to zjawisko, EFL opracował nowe narzędzie o nazwie Barometr AI. Jego pierwszy odczyt wskazuje, że MŚP w pierwszym półroczu 2025 r. widzą bardzo dobre perspektywy rozwoju projektów, które wykorzystują sztuczną inteligencję w swoich strukturach. Sztuczna inteligencja może być silnym impulsem do rozwoju – zarówno dla pojedynczych firm różnej wielkości, jak i całych branż. Z kolei w finansach pomaga analizować dokumenty, wykrywać błędy i prognozować przepływy pieniężne, co ułatwia planowanie budżetu i strategii firmy. Mimo tych wszystkich udogodnień sztuczna inteligencja może rodzić pewne wątpliwości przedsiębiorców. „Sztuczna inteligencja dynamicznie zmienia sposób funkcjonowania firm, optymalizują procesy i umożliwiając lepsze decyzje biznesowe. Jej potencjał w automatyzacji, analizie danych i personalizacji usług jest ogromny, ale niesie też wyzwania związane z etyką i bezpieczeństwem. Kluczowe będzie strategiczne podejście do wdrożeń AI, szczególnie w organizacjach regulowanych, gdzie konieczne jest pogodzenie innowacji z normami prawnymi i korporacyjnymi” – powiedział Adam Mioduszewski, kierownik Zespołu Projektowania Innowacji w EFL. Według danych GUS, w 2024 r. po technologie oparte na AI najczęściej sięgano w procesach związanych z marketingiem i sprzedażą. Potwierdza to badanie Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w którym sektor handlu (zaraz po usługach) wykazał najmniejszy sceptycyzm wobec sztucznej inteligencji. Wszechstronne zastosowanie AI w tej branży dotyczy m.in. przewidywania decyzji klientów, kształtowania cen w czasie rzeczywistym, tworzenia spersonalizowanych ofert czy raportowania. Z kolei dla marketingowców potężnym narzędziem stała się generatywna sztuczna inteligencja. Na przeciwnym biegunie znalazła się branża logistyczna, która według GUS najrzadziej wykorzystywała sztuczną inteligencję. Chociaż AI nie zastąpi kierowców zawodowych (których w Polsce brakuje ok. 120 tys.), a autonomiczne ciężarówki to jeszcze odległa przyszłość, to możliwości jej zastosowania w logistyce są bardzo szerokie. Przykładowo pomaga planować łańcuch dostaw, prognozować popyt i lepiej zarządzać zapasami, a w transporcie umożliwia optymalizację tras na podstawie różnych czynników.
Motoryzacja: Według badania IBM Institute for Business Value (IBV) motoryzacja wchodzi w nową erę, w której nie mechanika, a oprogramowanie staje się kluczowym elementem pojazdów. Badanie think tanku IBM pokazuje, że do 2035 roku 74% samochodów będzie definiowanych przez oprogramowanie i sztuczną inteligencję (AI), a producenci niemal potroją swoje budżety R&D na rozwój pojazdów SDV (Software-Defined Vehicles). Wyniki badania zostały opublikowane w raporcie „Automotive 2035”, przygotowanym we współpracy IBM z Alliance for Automotive Innovation (AAI), Amazon Web Services (AWS) oraz Red Hat.
E-commerce: Spadek liczby klientów oraz mniejszy ruch w galeriach i centrach handlowych nie jest chwilowym trendem. Ogólnie zmierza to w niekorzystnym dla tych obiektów kierunku. Co prawda przed Wielkanocą można spodziewać się niewielkich wzrostów, ale święta zawsze generują większy ruch. Sytuację w dużej mierze komplikuje rozwijający się e-commerce, ale to nie jest jedyne wyzwanie branży. Istotne dla tego rynku jest to, jak ww. obiekty w najbliższej przyszłości dostosują swoje podejście do zmieniających się wzorców zachowań konsumentów. Okres świąt, mimo że może być dla galerii i centrów handlowych trudny, daje także szansę na wyjście ze stagnacji. Rozwiązaniem mogą być zintegrowane kampanie reklamowe, które łączą online z offline. Dzięki temu galerie i centra handlowe mogą liczyć na większą frekwencje, oceniają eksperci z Hybrid Polska.
Półprzewodniki: Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez K+Research we współpracy z firmą TRUMPF Huettinger niemal 60% Polaków deklaruje, że wie czym są półprzewodniki. Ponad 37% respondentów wskazało także, że jest to obszar, w którego rozwój powinniśmy inwestować.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Asseco Poland: Przygotowuje dokument strategiczny dotyczący pozycjonowania w obszarze AI, poinformowała ISBtech CFO Karolina Rzońca Bajorek. Liczy, że dokument będzie gotowy w tym roku.
InPost: Nie obawia się – w kontekście swojego biznesu – słabszego rozwoju rynku e-commerce w Polsce na początku tego roku, wynika ze słów prezesa Rafała Brzoski. Dzięki możliwości wprowadzania kolejnych usług nie widzi on dla spółki „sufitu” na polskim rynku.
InPost: Oczekuje wzrostu skorygowanej EBITDA w przedziale od niskich do średnich dwudziestu procent, a przychodów – w przedziale od wysokich kilkunastu procent do niskich dwudziestu procent w 2025 r., podała spółka.
InPost: Oczekuje wzrostu wolumenu w Polsce o ok. 10% w I kw. 2025 r., co będzie wynikiem wyraźnie powyżej słabszego rynku e-commerce, podała spółka.
InPost: Odnotował 400 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 153,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Asseco Poland: Skonsolidowany portfel zamówień Asseco Poland na 2025 rok w kursach zmiennych, w obszarze oprogramowania i usług własnych, ma obecnie wartość 10 776 mln zł (wzrost o 6% r/r), podała spółka. W kursach stałych wynosi 11 099 mln zł (wzrost o 9% r/r).
Asseco Poland: Odnotowało 150,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 wobec 138,5 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Asseco Poland: Rada nadzorcza powołała Tomasza Bendlewskiego na wiceprezesa spółki na okres wspólnej, pięcioletniej kadencji obejmującej lata 2022-2026 ze skutkiem od dnia 1 kwietnia 2025 r., podała spółka. Wcześniej rezygnację z funkcji wiceprezesa złożył Paweł Piwowar (z przyczyn osobistych). Bendlewski obejmie funkcję wiceprezesa nadzorującego obszar energetyki i gazownictwa.
Atende: Odnotowało 2,69 mln zł straty netto przypisaną akcjonariuszom podmiotu dominującego w 2024 r. wobec 9,64 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Agora: Helios z grupy Agora oczekuje 2-3% wzrostu r/r frekwencji w kinach w tym roku, wobec 50,8 mln widzów w 2024 r., poinformował prezes Heliosa i członek zarządu Agory Tomasz Jagiełło.
Agora: Pozostaje na ścieżce do realizacji strategicznego celu osiągnięcia 200 mln zł zysku EBITDA (bez MSSF 16) w 2026 r., poinformował prezes Bartosz Hojka.
Scanway: Spodziewa się wzrostu przychodów w tym roku, poinformował prezes Jędrzej Kowalewski.
Comp: Opracował nową strategię pt. „Comp 2028 Security First”, określającą zasady i cele grupy kapitałowej w okresie od 2026 do 2028 roku, podała spółka. Realizacja strategii ma przynieść następujące wartości EBITDA: 150 mln zł w 2026 roku, 165 mln zł w 2027 roku oraz 180 mln zł w 2028 roku. Ponadto przewidywany transfer do akcjonariuszy wzrośnie odpowiednio do 70 mln zł, 79 mln zł i 91 mln zł.
Agora: Odnotowała 33,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w IV kw. 2024 wobec 50 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Alior Bank: W ramach strategii na lata 2025-2027 zamierza uruchomić cyfrową hipotekę, zapowiedział wiceprezes Jacek Iljin.
Kino Polska TV: Miało 66,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2024 r. wobec 51,87 mln zł rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane.
Play: Dzięki większym w wyniku rozstrzygnięcia aukcji Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) zasobom częstotliwości, zintensyfikuje inwestycje sieciowe, w tym w zakresie 5G, poinformował prezes Ken Campbell.
Play: Odnotował 965 mln zł skonsolidowanej EBITDAaL w IV kw. 2024 r. wobec 815 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, przy 2 603 mln zł całkowitych przychodów (wobec 2 521 mln zł rok wcześniej), podała spółka. Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec 2024 r. wzrosła do 13 331 tys. z 12 099 tys. rok wcześniej.
Grupa WP: Wirtualna Polska Holding odnotował 44,94 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w IV kw. 2024 wobec 39,32 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Packeta Poland: Osiągnęła rekordowe 150,2 mln zł przychodów w 2024 roku, co oznacza wzrost o 21,5% r/r, a liczba polskich e-sklepów korzystających z usług Packety wzrosła do 689, co stanowi ok. 30% wzrostu r/r, podała spółka.
One2Tribe: Odnotował skonsolidowaną stratę netto przypisaną do właścicieli jednostki dominującej w wysokości 1,30 mln zł w 2024 r. wobec straty 1,87 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Scanway: Odnotował 0,92 mln zł jednostkowej straty netto w IV kw. 2024 r. wobec 1,23 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka. Backlog (portfel zamówień) na 31 grudnia 2024 roku wyniósł 17,1 mln zł wobec 2,9 mln zł rok wcześniej.
Pointpack: Odnotował 4,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 88 tys. zł zysku netto rok wcześniej, podała spółka.
Legimi: Odnotowało 2,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2024 r. wobec 0,37 mln zł straty netto rok wcześniej, podała spółka.
Fortinet: Dołączyła do inicjatywy PWCyber zainicjowany przez Ministerstwo Cyfryzacji i NASK. Celem PWCyber jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa cybernetycznego Polski. Projekt działa na zasadzie porozumienia – firmy biorące w nim udział dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą z sektorem publicznym. Polska jest jednym z najczęściej atakowanych w cyberprzestrzeni państw – znajduje się na 3 miejscu w Europie i 9 na świecie.
B3 Consulting Poland: Z początkiem marca firma specjalizująca się w outsourcingu usług IT, uruchamia nową spółkę – B3 CyberSecurity, która będzie dostarczać kompleksowe usługi w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami, oferując audyty bezpieczeństwa, testy penetracyjne, zarządzanie incydentami, szkolenia oraz doradztwo w zakresie zgodności z regulacjami. Jan Kostrzewa stanął na czele spółki B3 CyberSecurity.
Cloud Technologies: Zgodnie z przewidywaniami zarządu zamknięcie Oracle Advertising pod koniec września ub.r. spowodowało czasowy spadek przychodów ze sprzedaży danych, wynikający przede wszystkim z przesunięć w kanałach dystrybucji danych. Wskaźnik za styczeń wyniósł -2% r./r. Jeden z największych dostawców danych na świecie konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju i spodziewa się poprawy dynamiki sprzedaży w kolejnych miesiącach. „Zmiany na rynku reklamy cyfrowej wywołane zamknięciem Oracle Advertising mają krótkotrwały charakter i wynikają przede wszystkim z przesunięć w kanałach dystrybucji. Wierzę, że finalnie wpływ tego zdarzenia na nasz biznes będzie pozytywny i zwiększymy wzrost organiczny przejmując po Oracle Advertising część rynku” – skomentował wyniki sprzedaży Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. – Niezależnie od powyższego sprzyja nam rosnący rynek reklamy w modelu programmatic. Według szacunków eMarketera globalny rynek reklam displayowych w tym modelu wzrośnie w tym roku o prawie 50 mld USD, a programmatic będzie odpowiadać za prawie 97% nowych wydatków na reklamy displayowe” – dodał prezes.
Sener Polska: Powołał Jakuba Pierzchałę na stanowisko dyrektora generalnego. Oprócz obowiązków związanych z nową funkcją, Jakub nadal będzie odpowiedzialny za działania w zakresie rozwoju biznesu, które wykonywał na stanowisku Head of Business Development. Równocześnie utworzono nowe stanowisko – Head of Area, które objęła Beatriz Pérez, dotychczasowa dyrektor generalna Sener Polska.
Signify: Od 1 kwietnia 2025 roku Marcin Andrzejewski obejmie funkcję dyrektora fabryk Signify Poland w Pile. Andrzejewski zastąpi Nikodema Maciejewskiego, który po 20 latach pracy w firmie postanowił kontynuować karierę poza jej strukturami. Obaj menedżerowie będą współpracować w nadchodzącym miesiącu, aby zapewnić płynne przekazanie obowiązków.
Atende: Rok 2024 był dla Grupy Atende okresem intensywnego rozwoju, ale również mierzenia się z istotnymi wyzwaniami. „Cieszy mnie, że mimo straty na poziomie skonsolidowanym, spółka Atende osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe. Pokazuje to, że nasz model biznesowy jest odporny na zmienność otoczenia i potrafimy skutecznie wykorzystywać nawet trudne warunki rynkowe. Z satysfakcją obserwuję też, jak rozwijają się nasze kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa czy technologiach półprzewodnikowych. Z kolei sukcesy naszych spółek w pozyskiwaniu prestiżowych grantów i pierwsze przychody z innowacyjnych produktów pokazują, że przyjęta przez Atende strategia inwestycji w badania i rozwój przynosi efekty. W 2025 rok wchodzimy z dużą determinacją i pozytywnym nastawieniem. Mamy stabilną sytuację finansową, ambitne projekty i jasno wytyczony kierunek rozwoju. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej w kluczowych obszarach – zarówno w sektorze publicznym, energetycznym jak i telekomunikacyjnym – oraz konsekwentna rozbudowa oferty w oparciu o nowoczesne technologie” – skomentował prezes Mariusz Stusiński.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Asseco Poland: Liczy na finalizację transakcji z TSS do końca września, ale jest to uzależnione od uzyskania zgód urzędowych w wielu krajach w których działa grupa, poinformował prezes Adam Góral.
Asseco Poland: Uważa dbałość o rozwój organiczny za cel numer jeden, ale obserwuje też rynek pod kątem akwizycji, szczególnie w cyberbezpieczeństwie, poinformował prezes Adam Góral.
InPost: Będzie przyglądał się możliwościom przejęcia brytyjskiej firmy Yodel, wynika ze słów prezesa Rafała Brzoski. Poinformował też, że akwizycje we Francji i Włoszech są możliwe, ale w kontekście testowanych obecnie na tych rynkach dostaw „to door” priorytetem jest rozwój organiczny. Spółka nie planuje natomiast akwizycji w Niemczech i na rynkach nordyckich.
Asseco Poland: Rada nadzorcza pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu co do zarekomendowania wypłaty dywidendy za 2024 r. w wysokości 268 674 238,14 zł, tj. 3,94 zł na akcję biorącą udział w dywidendzie, podała spółka.
Fundusz Vinci wspiera rozwój genetyki obliczeniowej i ekspansję Intelliseq w USA
Intelliseq: Spółka specjalizująca się w automatycznej analizie i interpretacji różnic w sekwencji genomu człowieka pozyskała 19 mln zł w kolejnej rundzie finansowania prowadzonej fundusz Vinci HiTech, zarządzany przez Vinci, przy wsparciu Unfold.vc oraz inwestorów prywatnych, w tym Tadeusza Wesołowskiego, założyciela Prosper, podało Vinci. Pozyskany kapitał zostanie wykorzystany na wsparcie ekspansji spółki na rynku amerykańskim oraz dalszy rozwój innowacyjnych algorytmów do predykcji ryzyka wystąpienia chorób, które mogą zmienić sposób diagnozowania i leczenia pacjentów na całym świecie.
Meritoros: Modyfikuje swoje plany giełdowe i rozważa debiut bezpośrednio na głównym rynku GPW, poinformował prezes Maciej Paraszczak. W 2025 roku Meritoros planuje wzrost przychodów o 36%, do poziomu 26,79 mln zł.
Asbis: Rada dyrektorów zarekomendowała wypłatę finalnej dywidendy z zysków za 2024 r. w wysokości 0,30 USD na akcję, podała spółka. Oznacza to, że łącznie z dywidendą zaliczkową wypłaconą w grudniu wysokość dywidendy z zysków za 2024 r. może wynieść 0,50 USD na akcję. W sumie spółka może wypłacić inwestorom 27,75 mln USD.
Grupa Pracuj: Rekomenduje przeznaczenie minimum 143,36 mln zł z zysku za 2024 r., wynoszącego 188,04 mln zł, na dywidendę, co da wypłatę 2,1 zł na akcję, podała spółka. Kwota stanowiąca różnicę pomiędzy zyskiem netto za rok zakończony 31 grudnia 2024 r. a ostateczną kwotą dywidendy zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy.
Scanway: Planuje przejście na rynek główny GPW z NewConnect jesienią tego roku, poinformował CEO Jędrzej Kowalewski.
Grupa WP: Nadal ma apetyt na akwizycje, tak żeby przejęte podmioty rosły dalej w ramach grupy, poinformował prezes Jacek Świderski. Apetyt obejmuje m.in. dalsze zagraniczne akwizycje w segmencie travel, wynika z jego słów. Nie skomentował natomiast procesu sprzedaży TVN.
Do Rzeczy: W ciągu kilku dni rozpocznie ofertę publiczną akcji, realizowaną w całości online za pośrednictwem Platformy Ofert Publicznych Domu Maklerskiego INC, podała spółka. Jak podkreślono, to istotny krok na drodze do planowanego debiutu na rynku NewConnect, który przewidziany jest na 2025 r.
Comarch: Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) przyjął uchwałę ws. wycofania z obrotu giełdowego na rynku regulowanym akcji Comarchu z dniem 26 marca 2026 r., podała spółka. Wcześniej w tym miesiącu na wycofanie akcji spółki z obrotu na rynku regulowanym GPW z dniem 26 marca zgodziła się Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Highlander Enterprise: Spółka (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, podpisała z Chikione Partners umowę przejęcia praw do marki „Brown as Berries”. Dodatkowo spółka wzbogaciła swoje portfolio o innowacyjne produkty, w tym kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalną odzież ochronną dla kobiet.
Piletilevi Group (PLG): Grupa do której należy także kicket.com, Biletomat oraz GoOut Polska. PLG, największy operator sprzedaży biletów w Europie Środkowej, przejęła czeską platformę Ticketstream – umacniając tym samym swoją pozycję lidera w regionie. „Choć transakcja dotyczy rynku czeskiego, jest istotna także z polskiej perspektywy – jako część PLG współtworzymy jedną z najsilniejszych sieci sprzedaży biletów w Europie i konsekwentnie budujemy pozycję grupy również na polskim rynku” – czytamy w informacji.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Allegro: Klienci mogą od 27 marca korzystać z usług Allegro Delivery z dostawą do punktów odbioru oraz dostaw kurierskich realizowanych przez DHL eCommerce, podało Allegro. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Allegro Delivery – dotychczas oferujące dostawy do sieci Orlen Paczka i Allegro One – rozszerza sieć punktów odbioru do ponad 26 000 w całej Polsce.
XTPL: Potwierdziła zamówienie złożone przez klienta przemysłowego – wykonawcę zbrojeniowego działającego w sektorze obronnym – z siedzibą w USA na dostawę urządzenia Delta Printing System [DPS], podała spółka. Urządzenie DPS będzie wykorzystywane do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych oraz prototypowania, a przychody z realizacji zamówienia będą miały pozytywny wpływ na wyniki finansowe XTPL w 2025 r.
Ścieżka SMART: Nabór do 'Ścieżki SMART’ o wartości 1 mld zł dla MŚP ruszy w maju br., podała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Program obejmuje wsparcie obszaru badawczo-rozwojowego (B+R), rozwoju innowacyjnych produktów i cyfryzacji.
ING BSK: Bank rozpoczął 7. edycję Programu Grantowego skierowanego do startupów i młodych naukowców, podał bank. Tym razem ING przeznaczy 1 mln zł na najlepsze rozwiązania wspierające zrównoważone miasta. Zgłoszenia można przesyłać do 24 kwietnia 2025 r. Agencja ISBnews jest patronem medialnym programu.
BCC, NCBR: Business Centre Club (BCC) oraz Akces NCBR podpisały porozumienie o współpracy, którego celem jest wsparcie startupów w rozwoju oraz wzajemne, strategiczne partnerstwo oparte na kooperacji z ekspertami.
Tauron: KPT ScaleUp Booster rozpoczął kolejną rundę programu akceleracyjnego, do którego mogą aplikować zespoły zainteresowane akceleracją swoich produktów w partnerstwie z Tauron Polska Energia, podał Tauron. Program zapewnia 300 tys. zł finansowania na realizacje pilotaży z wykorzystaniem infrastruktury Taurona. Celem jest rozwój innowacji, które wesprą realizację celów strategicznych koncernu.
Montonio: Nawiązało współpracę z BLIK-iem, aby zaoferować swoim sprzedawcom na platformie bezpośrednią integrację z najczęściej używanym w Polsce mobilnym systemem płatności. Integracja Montonio umożliwia sprzedawcom natychmiastową aktywację BLIK-a w ustawieniach płatności bez skomplikowanej konfiguracji czy udziału osób trzecich. Jako jeden z pierwszych dostawców usług oferujących płatności BLIK-iem w procesie zakupowym (Wbudowany BLIK), platforma eliminuje zbędne przekierowania, zapewniając płynne i bezproblemowe doświadczenie płatnicze.
InPost: Grupa obsłużyła 100-milionową przesyłkę w nowo wybudowanej sortowni w Woli Bykowskiej. Obiekt został oficjalnie otwarty jesienią ubiegłego roku. Obecnie to największy hub logistyczny w Polsce, który może obsłużyć do 85 tysięcy przesyłek w ciągu godziny.
Zapora elektroniczna: Zakończono budowę zapory elektronicznej na polsko-białoruskiej granicy na odcinkach rzek Istoczanka i Świsłocz. Nowoczesna inwestycja objęła 47 km, umożliwiając całodobowy monitoring oraz natychmiastową reakcję służb. Zamontowano ponad 500 słupów i 1300 kamer, zapewniając pełne pokrycie monitoringiem obszarów rzecznych na całym podlaskim odcinku granicznym z Białorusią. Projekt o wartości ponad 85 mln zł zrealizowała firma Sprint. Straż Graniczna zakończyła finalny proces odbioru inwestycji.

Apple: Wraz z nową aktualizacją oprogramowania, AirPods Max zyskają dźwięk w formacie bezstratnym i dźwięk z ultraniskim opóźnieniem. W zestawie dostępny jest przewód USB-C.
Colonnade Insurance Oddział w Polsce: Nawiązał współpracę z porównywarką ubezpieczeń Mubi. Od teraz klienci mogą w szybki i wygodny sposób porównać i zakupić ubezpieczenia turystyczne Colonnade online – bez wychodzenia z domu. Współpraca z Mubi to ważny krok w rozwoju segmentu ubezpieczeń turystycznych Colonnade. Klienci zyskują szeroki wybór opcji dostosowanych do indywidualnych potrzeb – od kosztów leczenia za granicą (również w przypadku zaostrzenia chorób przewlekłych i COVID-19), przez ochronę bagażu, po całodobowe Centrum Assistance w języku polskim i angielskim.
Klienci Żabki widzą swój koszyk zakupowy na terminalu płatniczym
Żabka: Sieć sklepów wprowadziła nową funkcję – wyświetlanie koszyka zakupowego na terminalu płatniczym w czasie rzeczywistym. Dzięki temu klienci mogą na bieżąco śledzić skanowane produkty i ich ceny, co pozwala im kontrolować wysokość rachunku. Nowa funkcjonalność została z integrowana z usługą ADV – wyświetlanie reklam na ekranie terminala, która działa w sieci sklepów Żabka od jakiegoś czasu. To kolejny przykład wykorzystania terminali w zupełnie nowy sposób – jako narzędzi komunikacji marketingowej. Rozwiązania wspólnie z Żabką opracował i zintegrował Fiserv Polska, właściciel marki PolCard.
Accor: Ogłosił, że do programu lojalnościowego ALL (Accor Live Limitless) dołączyło ponad 100 mln uczestników.
Bolt: Uruchomił nową funkcję dla zarezerwowanych przejazdów: śledzenie lotów. Od teraz, podczas rezerwowania przejazdu z lotniska, użytkownicy mogą zsynchronizować w aplikacji Bolt szczegóły swojego przelotu tak, aby taksówka przyjechała w odpowiednim czasie po wylądowaniu, uwzględniając m.in opóźnienia.
T-Mobile: Do oferty trafił nowoczesny notatnik oraz czytnik e-book Onyx Boox Note Air 4 C, dostępny w cenie 2499 zł.
Metinvest Digital: Firma IT będąca częścią Grupy Metinvest, w ramach projektu pod roboczą nazwą ForgeCheck, opracowała narzędzie oparte o AI, które pomaga kontrolować jakość produkcji slabów, czyli półproduktu stalowego, w hucie Zaporożstal. Według szacunków firmy, zastosowanie AI w procesach produkcyjnych pozwoli zaoszczędzić około 250 tys. dolarów rocznie.
Progress: Udostępnił bezpłatnie ponad 50 profesjonalnych komponentów UI klasy biznesowej z biblioteki KendoReact dla deweloperów. Inicjatywa ta odpowiada na potrzeby rynku, gdzie, według danych Stack Overflow, niemal 42% zawodowych programistów korzysta z biblioteki React. Dostępne komponenty obejmują DropDownList, DatePicker, MultiSelect i Buttons. Deweloperzy zyskują dostęp do funkcji React Data Grid. Oferta zawiera zestawy Figma UI Kit oraz materiały edukacyjne.
TCL: Udostępnia technologię QD-Mini LED we wszystkich telewizorach serii C. Po raz pierwszy użytkownicy będą mogli cieszyć się najwyższą jakością obrazu w modelach C6K, C7K, C8K i C9K, z ekranami o przekątnych od 50 aż do 115 cali. TCL, będąc globalnym liderem w segmencie telewizorów o dużych przekątnych z technologią Mini LED, wprowadza innowacyjny system Halo Control, który zapewni doskonały kontrast, bogatsze kolory i płynniejszy ruch.
Nothing: Londyńska firma technologiczna rozpoczęła wdrażanie aktualizacji funkcji dla swojego centrum opartego na sztucznej inteligencji – Essential Space. Pierwszą aktualizacją jest przechwytywanie zdjęć z kamery. Essential Key działa teraz w aplikacji Nothing Camera, przechwytując zawartość świata rzeczywistego bezpośrednio za pomocą krótkiego naciśnięcia przycisku, aby dodać notatkę wygenerowaną przez AI, lub długiego naciśnięcia, aby wprowadzić własną notatkę głosową. Funkcja ta pomaga organizować i oddzielić zdjęcia w galerii od wspomnień fotograficznych w Essential Space. Essential Space to nowe, oparte na sztucznej inteligencji centrum notatek, pomysłów i inspiracji.
Getac: Dostawca wzmocnionych komputerów i mobilnych rozwiązań wideo, ogłosił wdrożenie swojego sprzętu oraz oprogramowania w Hertz. Firma, będąca jedną z wiodących wypożyczalni aut na świecie, usprawnia w ten sposób procesy związane z obsługą klientów. Aby ułatwić procedurę wynajmu i zwrotu pojazdów, Hertz zdecydował się wdrożyć wytrzymałe tablety Getac UX10, które pozwoliły wyeliminować ręczne procesy i umożliwiły agentom szybszą obsługę większej liczby klientów w godzinach szczytu.
Huawei: Na smartwatchach z serii HUAWEI WATCH GT 5 i GT 5 Pro, a także HUAWEI WATCH Ultimate Green można zaktualizować aplikację Quicko do nowej wersji, która umożliwi niezależne płatności NFC. Z niezależnych płatności mogą skorzystać osoby, które sparowały ww. zegarki ze smartfonami z systemem Android lub HMS. Producent pracuje nad udostępnieniem tej funkcji dla użytkowników iOS w najbliższym czasie.
Vectra: Ogłosiła wprowadzenie usługi Bezpieczny Internet DOM z technologią F-Secure. Rozwiązanie zapewnia stałą ochronę sieci domowej i wszystkich podłączonych do niej urządzeń z poziomu modemu. Bezpieczny Internet DOM jest usługą dodatkową i komplementarną do Internetu stacjonarnego Vectry gwarantującą ochronę domowej sieci internetowej i wszystkich łączących się z nią urządzeń. Usługa nie wymaga instalacji na urządzeniach – działa z poziomu modemu od razu po aktywacji i podłączeniu do Internetu stacjonarnego Vectry. Bezpieczny Internet DOM to uzupełnienie oferty Bezpieczny Internet+. Pakiet tych dwóch rozwiązań zapewnia obecnie najbardziej zaawansowany poziom ochrony dostępny na polskim rynku.
Bosch: Zaprezentuje swoje zaawansowane rozwiązania przemysłowe na targach Hannover Messe, koncentrując się na technologii wodorowej i oprogramowaniu zwiększającym wydajność produkcji. Jednym z kluczowych elementów będzie platforma Hydraulic Hub, która zrewolucjonizuje serwisowanie systemów hydraulicznych poprzez cyfrowe usługi oparte na AI. Firma wprowadzi także na rynek stos elektrolizy, umożliwiający zrównoważoną produkcję wodoru dzięki odnawialnej energii, oraz kompaktową sprężarkę gazu. Dodatkowo, Bosch i Microsoft zaprezentują HeyBosch – platformę AI, która ułatwi zarządzanie danymi w przemyśle.
Fabryka Broni „Łucznik” – Radom: Rozszerza współpracę z Siecią Badawczą Łukasiewicz, czego potwierdzeniem jest podpisany list intencyjny. Porozumienie umożliwi wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań w zakresie automatyzacji, robotyzacji i druku 3D, co wzmocni pozycję fabryki jako kluczowego dostawcy broni strzeleckiej dla Sił Zbrojnych RP.
RMF: Internetowa platforma audio RMF ON zadebiutowała w odświeżonej odsłonie. Najnowsza wersja serwisu działającego nieprzerwanie od 2007 roku zaskakuje nowoczesnym i bardzo intuicyjnym layoutem oraz rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi komfort użytkowników, a także sloganem: „Nowy wymiar radia”. Od teraz dostępna też jest opcja subskrypcji RMF ON Premium.

Canon: Ogłosił premierę szerokokątnego obiektywu RF 20 mm F1.4L VCM. Uzupełnia on gamę innowacyjnych hybrydowych obiektywów stałoogniskowych RF. Urządzenia te zaprojektowano z uwzględnieniem zmieniających się potrzeby profesjonalistów zajmujących się nagrywaniem materiałów wideo i fotografowaniem.
Canon: Wprowadza na rynek trzy nowe produkty zwiększające możliwości nagrywania wideo. PowerShot V1 to kieszonkowy aparat z wbudowanym ultraszerokokątnym obiektywem – dla vlogerów i twórców, którzy potrzebują wydajności ukrytej w niewielkich gabarytach. EOS R50 V to aparat z wymienną optyką, wyposażony w zaawansowane funkcje filmowania pozwalające uwolnić twórczy potencjał. Z kolei RF-S 14-30 mm F4-6.3 IS STM PZ to dopasowany do tego aparatu pierwszy wszechstronny obiektyw RF.
POCO: Podczas globalnej premiery w Singapurze, zaprezentowało najnowszą serię F7, która obejmuje modele POCO F7 Ultra oraz POCO F7 Pro. Premierowe smartfony marki zostały zaprojektowane z największą starannością i są wspierane przez najnowocześniejsze technologie. Flagowy duet realizuje główną misję marki POCO – zapewnianie ultrawydajnych urządzeń w wyjątkowej cenie. „Seria POCO F7 sprawia, że najnowocześniejsza technologia może być dostępna bardziej niż kiedykolwiek. Po raz pierwszy wprowadzamy model Ultra, który przenosi moc i wydajność na nowy poziom dla marki POCO. Najnowsze urządzenia serii – POCO F7 Ultra oraz POCO F7 Pro – odzwierciedlają nasze zaangażowanie w dostarczanie nowych wrażeń użytkownikom. Seria smartfonów POCO F7 pozwala użytkownikom wyzwolić pełnię ich potencjału w pracy, zabawie czy kreatywności” – komentuje, Angus Ng, Head of Product Marketing, POCO Global.
CTHINGS.CO: Polskie firma zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy (IoT), przetwarzania brzegowego i łączności 5G na tegorocznych targach Hannover Messe 2025 – najważniejszym europejskim wydarzeniu poświęconym transformacji przemysłowej.
Hitachi Energy: Podpisał wieloletnią umowę o strategicznej współpracy z Amazon Web Services (AWS), aby przyspieszyć wdrażanie rozwiązań chmurowych przez przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i firmy energochłonne oraz przyspieszyć transformację energetyczną.
Binance Polska, Nomad Fulcrum: Założona na początku 2025 roku Fundacja Rozwoju Aktywów Cyfrowych w Polsce (DADF – Digital Asset Development Foundation) pomoże inicjatywie SprawdzaMY, która zajmie się także tematem kryptowalut i blockchain. Zrzeszająca ekspertów branżowych DADF działa na rzecz budowy przejrzystego i innowacyjnego ekosystemu aktywów cyfrowych. W swoich działaniach skupia się na aktywnym uczestnictwie w dialogu regulacyjnym oraz promowaniu polityk sprzyjających bezpieczeństwu w obszarze kryptowalut.
GG (Gadu-Gadu): Kilkaset tysięcy użytkowników może korzystać z nowej funkcji komunikatora – skracacza linków www.
DXC Technology: Lider w dziedzinie usług IT, ogłosiła rozszerzenie partnerstwa z ServiceNow – platformą opartą na sztucznej inteligencji, która wspiera transformację biznesową. Celem tej inicjatywy jest modernizacja sektora ubezpieczeniowego. Rozwiązanie DXC Assure BPM napędzane przez ServiceNow łączy sztuczną inteligencję, analizę danych i automatyzację przepływów pracy, co pozwala ograniczyć skomplikowane, manualne procedury, poprawić wydajność oraz zwiększyć satysfakcję klientów.

Roborock: Najnowsze odkurzacze robotyczne z serii Roborock Saros, Qrevo Curv, a także modele pionowe F25 i F25 Combo są dostępne w polskiej sprzedaży. Z tej właśnie okazji Roborock przygotował specjalne promocje, dzięki którym zakupimy premierowe modele nawet o 300 zł taniej.
B2 Impact Polska: Jeden z liderów rynku zarządzania wierzytelnościami w kraju, wybrała technologie Red Hat do modernizacji swojej infrastruktury IT. Dzięki temu ograniczyła o 28 liczbę serwerów fizycznych i zmniejszyła o 250 liczbę maszyn wirtualnych, redukując tym samym dług technologiczny i ślad węglowy. Wykorzystanie rozwiązań Red Hat pozwoliło spółce finansowej: czterokrotnie przyspieszyć procesy integrowania danych ETL, skrócić do zaledwie jednej godziny przygotowanie nowego środowiska IT, zapewnić niemal nieprzerwaną dostępność usług podczas przełączania między centrami danych.
Cisco: Wprowadza punkty dostępowe Cisco Wireless z serii 9172: 9172I i 9172H oraz przełączniki Cisco MS150, które oferują wysoką przepustowość, zaawansowane zabezpieczenia oraz inteligentną optymalizację sieci 6 GHz. Urządzenia te posiadają programowalny moduł radiowy, dostosowujący się do warunków sieciowych, a także integrację z Cisco Spaces, umożliwiającą śledzenie urządzeń w czasie rzeczywistym i zarządzanie czujnikami IoT.
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe: Zdecydowało się na cyfryzację procesów. Dzięki systemowi Comarch ERP Optima GOPR zyskał korzyści w postaci m.in. integracji wszystkich jednostek do jednej bazy, ustandaryzowania działań w każdej jednostce, automatyzacji pracy działu księgowego i kadrowego, integracji z systemami bankowymi. Dzięki tym zmianom czasochłonność pracy w GOPR zmniejszyła się o 90%.
Comperia.pl: Rozpoczęła współpracę z PayPo. Dzięki zawartej umowie PayPo będzie kolejnym dostawcą finansowania zakupów w bramce płatności Comfino, która należy do Comperia.pl. Comfino dostępne jest w ponad 3 tys. internetowych i stacjonarnych sklepów oraz punktów usługowych z ponad 20 różnych branż, w tym takich, które dotychczas rzadko lub wcale nie oferowały podobnych rozwiązań.
UiPath: Ogłosiło na Agentic AI Summit premierę Test Cloud. To rozwiązanie do testowania oprogramowania używa zaawansowanej sztucznej inteligencji do zwiększenia produktywności testerów w ramach każdego etapu ich pracy. W ten sposób, opierające się na agentic AI, może znacznie zredukować część budżetu działu IT – zazwyczaj sięgającą 25% – przeznaczaną na tradycyjne metody testowania oprogramowania.
Motorola Solutions: Ogłosiła wprowadzenie nowej serii Pelco – innowacyjnego portfela urządzeń opartych na sztucznej inteligencji, zaprojektowanych specjalnie dla firm działających w jednych z najbardziej wymagających środowisk, z branż takich jak przemysł naftowy, gazowy oraz portowy.
Dreame Technology: Rozszerza swoją ofertę o nowe modele inteligentnych urządzeń sprzątających. H15 Pro to pionowy odkurzacz z funkcją mopowania, wyróżniający się innowacyjną technologią GapFree AI DescendReach. Wyposażony w robotyczne ramię zapewnia dokładniejsze czyszczenie na mokro. Równocześnie na polski rynek wchodzi robot sprzątający L50 Pro Ultra, który w wielu aspektach czerpie rozwiązania z flagowego modelu Dreame X50 Ultra.
Grupa NEUCA: Od ok. 2 lat inwestuje w kompetencje i technologie AI. Celem inwestycji jest poprawa efektywności operacyjnej Grupy oraz zwiększenie innowacyjności w różnych obszarach działalności naszej organizacji. W ramach prowadzonych działań wdraża rozwiązania AI w obszarach takich jak: Automatyzacja procesów biznesowych (iRPA) z wykorzystaniem technologii AI (usługi kognitywne) co pozwala na zwiększenie efektywności i redukcję kosztów operacyjnych. Rozwiązania te wdrażane są w większości obszarów biznesowych NEUCA. Przykładami takich wdrożeń mogą być automatyzacja procesu wprowadzania dokumentów zatrudniania pracowników (Obszar HR), weryfikacji poprawności kompletacji zamówienia w przypadku reklamacji (Obszar Obsługi Klienta) oraz zakładania promocji uwzględniających specyfikę klienta oraz oferty NEUCA (Obszar Promocji). Analiza danych procesów biznesowych pozwalająca na szybsze wyciąganie wniosków i optymalizację działań biznesowych. Najczęściej wykorzystywane w NEUCA do automatyzacji analizy informacji zwrotnej od klienta, analizy jakości pracy na procesach obsługowych w Biurze Obsługi Klienta. Wdrażanie technologii voicebot i automatycznej obsługi klienta poprzez zastosowanie inteligentnych asystentów głosowych np. obsługa procesu zamawiania duplikatów faktur, rejestracji pacjenta na wizytę w POZ, potwierdzanie wizyt. Rozwiązania te optymalizują obsługę, zwiększają dostępność usług oraz redukują koszty związane z obsługą telefoniczną. Realizacja innowacyjnych rozwiązań AI (projekty badawczo-rozwojowe) w zakresie dystrybucji. Projekt zrealizowany we współpracy z NCBiR, mający na celu automatyzację zwrotów oraz zapewnienia zgodności dystrybucji produktów z zamówieniem. Rozwiązania te pozwalają na automatyzację operacji logistycznych, ograniczenie błędów oraz znaczną redukcję kosztów operacyjnych związanych z obsługą zwrotów i procesami dystrybucyjnymi. Wyszukiwanie i ekstrakcja informacji z wykorzystaniem chatbotów opartych na technologii Retrieval-Augmented Generation (RAG) do efektywnego zarządzania dokumentacją firmową. Dzięki temu pracownicy mogą szybciej i łatwiej docierać do potrzebnych informacji, co zwiększa produktywność i skraca czas realizacji zadań. Przykłady zastosowań obejmują inteligentne wyszukiwarki produktów (np. suplementów), aktów prawnych, artykułów na specjalizowanych portalach Neuca (planowane w Aptekarski.com), podał zarząd podczas czatu strefy inwestorów.

ICEYE: Światowy lider w dziedzinie obserwacji Ziemi za pomocą satelitów wyposażonych w radary z syntetyczną aperturą (SAR), ogłosił dziś, że będzie dostarczać dane Centrum Sytuacyjnemu (Situation Center, SITCEN) w Kwaterze Głównej NATO. Za sprawą tej współpracy SITCEN uzyska dostęp do zdolności ICEYE, co zwiększy możliwości Centrum w zakresie dostarczania osobom decyzyjnym lepszych i szybszych ocen sytuacji wypracowywanych na podstawie danych. Dzięki najnowocześniejszej technologii ICEYE, to pierwsze partnerstwo ustanowione pomiędzy Kwaterą Główną NATO i firmą zwiększy dostęp Sojuszu do wartościowych danych z obserwacji Ziemi.
Emirates Group kolokuje swoje dane w centrum danych zasilanym energią słoneczną
Emirates: Ogłosiło współpracę z Moro Hub – największym na świecie centrum danych zasilanym energią słoneczną. Dzięki temu ruchowi, Grupa przejdzie na energię odnawialną o łącznej mocy 3 000 megawatów rocznie.
Binance: Giełda kryptowalut ostrzega użytkowników przed rosnącym zagrożeniem oszustw kryptowalutowych, zwłaszcza tych, które wabią ofiary rzekomo „darmowymi” ofertami. W miarę jak oszuści opracowują coraz bardziej zaawansowane schematy Binance pozostaje liderem w dziedzinie bezpieczeństwa, a jego platforma pozostaje jednym z najbezpieczniejszych miejsc do kupowania, sprzedawania i handlu aktywami cyfrowymi. Firma nieustannie rozwija narzędzia oraz edukuje użytkowników w zakresie ochrony przed zagrożeniami. Mimo wzrostu liczby oszustw, ogólny poziom nielegalnych transakcji kryptowalutowych osiągnął najniższy poziom od lat, według najnowszych raportów Chainalysis. Binance, dzięki zaawansowanym środkom bezpieczeństwa i monitorowaniu w czasie rzeczywistym, zapobiegła stratom użytkowników o wartości miliardów dolarów, co dowodzi jej zaangażowania w ochronę inwestorów oraz stabilność rynku kryptowalut.
HP: Wprowadza rozwiązania AI dla środowiska pracy, prezentując na dorocznym spotkaniu dla partnerów szerokie portfolio obejmujące ponad 80 innowacyjnych produktów i usług. HP wprowadza szerokie portfolio komputerów AI na rynek masowy wraz z nowymi modelami m.in. HP EliteBook oraz HP EliteDesk – zapewniającymi inteligentniejszy tryb pracy i wysoką produktywność. Dla większego bezpieczeństwa HP wprowadza serię drukarek HP LaserJet Enterprise 8000 -drukarki chroniące przed atakami komputerów kwantowych. Ulepszona analiza AI w Workforce Experience Platform (WXP) poprawia doświadczenia pracowników i działów IT. HP ogłasza wprowadzenie nowego laptopa gamingowego OMEN 16 Slim, który optymalizuje rozgrywkę dzięki OMEN AI oraz wprowadza nowe słuchawki bezprzewodowe HyperX Cloud III S dla lepszych wrażeń dźwiękowych.
Fundacja Digital University, Związek Cyfrowa Polska: Podpisały porozumienia w ramach projektu Ministerstwa Cyfryzacji – PW eSkills. Celem inicjatywy jest rozwój kompetencji cyfrowych Polaków i wzmocnienie ich umiejętności w obliczu dynamicznych zmian technologicznych. Do grona partnerów programu dołączyły Fundacja Digital University oraz Związek Cyfrowa Polska. „Rozwój kompetencji cyfrowych to ważny element budowy przyszłości gospodarki i społeczeństwa. Technologie cyfrowe stają się fundamentem naszej codzienności, a Polska musi być gotowa do stawienia czoła wyzwaniom cyfrowej transformacji. Dzisiaj dołączają do nas partnerzy, którzy od lat aktywnie wspierają edukację cyfrową. Wierzę, że jest to pierwszy krok do budowania ekosystemu współpracy, tak byśmy mogli wspólnie pracować nad tym, by polscy obywatele byli w pełni przygotowani na nadchodzące zmiany” – powiedział wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski.
Samsung: ORBIUM – innowacyjny zestaw edukacyjny stworzony powstał we współpracy z Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu „Szkoła z technologią”. Dzięki zaangażowanym w projekt nauczycielkom i nauczycielom, ORBIUM wspiera rozwój nowoczesnych metod nauczania i kompetencji przyszłości uczniów, jak również doskonale wpisuje się we współczesną szkolną rzeczywistość. Nabór trwa do 13 kwietnia.
Integrity Partners: „Copilot został zaprezentowany przez Microsoft po raz pierwszy w 2023 roku. W 2024 pojawiło się wiele wersji językowych rozwiązania, w związku z czym sztuczna inteligencja od Microsoft zaczęła wzbudzać coraz większe zainteresowanie. Ważne jest jednak podkreślanie, że AI w biznesie to nie ciekawostka technologiczna, ale realna pomoc w codziennej pracy – w analizach, prowadzeniu spotkań, przygotowywaniu ofert, prezentacji itd. Podczas konferencji Integrity Partners Cloud Days chcemy pokazać, jak w praktyce korzystać z tego narzędzia. Nie tylko skutecznie, ale i bezpiecznie – czyli tak, aby firmowe dane przetwarzane przez AI nie dostały się w niepowołane ręce” – powiedział Michał Gołębiewski, cloud business unit director w Integrity Partners. Dodał, że wdrażanie rozwiązań AI, w tym Copilota, wymaga odpowiedniego przygotowania. Kluczowe są trzy etapy: ocena – analiza źródeł danych, ich jakości i dostępności, wdrożenie – przygotowanie środowiska technicznego i wdrożenie odpowiednich polityk bezpieczeństwa, adopcja – plan szkoleniowy i praktyczne wsparcie użytkowników w codziennej pracy.
MIT Global Startup: Warszawa po raz pierwszy była gospodarzem MIT Global Startup Workshop, jednej z najważniejszych globalnych konferencji poświęconych innowacjom pod hasłem „Shaping Tomorrow”. W trakcie wydarzenia zainaugurowano działalność Cleantech for CEE, organizacji dotowanej m.in. przez Breakthrough Energy, fundusz inwestycyjny Billa Gatesa. „Europa Środkowo-Wschodnia ma ogromny potencjał w obszarze czystych technologii, ale wciąż za mało startupów działa w tym sektorze. Naszym celem jest zmiana tej sytuacji” – powiedziała Magdalena Jabłońska, prezeska Cleantech for CEE. „Pomimo znacznych inwestycji zagranicznych w regionie, widzimy bardzo niewiele lokalnych firm aspirujących do roli liderów technologicznych w łańcuchach dostaw. Opowiadamy się za polityką, która wypełni tę lukę, dążąc do tego, by korporacje inwestujące w Polsce włączały rozwiązania lokalnych innowatorów do swojego procesu produkcyjnego” – wyjaśniła Bogusława Cimoszko-Skowroński, co-head w Cleantech for CEE.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)