SEG 2025

UiPath, lider automatyzacji przedsiębiorstw i oprogramowania AI, ogłasza zakup Peak: firmy specjalizującej się w sztucznej inteligencji. Platforma tej spółki służy do optymalizacji inwentaryzacji oraz wycen niezależnie od wielkości i branży firmy w celu zapewnienia szybkich, namacalnych wyników, bez obciążania wielkiego grona firmowych techników. 

Rozwiązania, które zapewnia Peak, to m.in. organizowanie pracy sztucznej inteligencji, przetwarzanie danych, dostarczanie prognostyk na temat kluczowych procesów biznesowych i umożliwienie usprawnienia ich z poziomu API-ów (interfejsów programowania aplikacji) lub zintegrowanych aplikacji sieciowych. Co więcej, firma produkuje narzędzia oparte na AI, które upraszczają użytkownikom podejmowanie wieloczynnikowych decyzji, dotyczących chociażby planowania inwentaryzacji lub wyceny produktów.

Nabycie Peak przyśpieszy nasze zamiary wzmocnienia rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, przeznaczonych do produkcji wieloetapowej. Połączenie wyjątkowych, specjalnie zaprojektowanych aplikacji AI tej firmy z platformą UiPath rozszerzy nasze zdolności optymalizacyjne w przypadkach specyficznych dla konkretnych sektorów, a tym samym dostarczenia im narzędzi o wysokiej wartości – powiedział Daniel Dines, założyciel i CEO UiPath.

Jako część UiPath, rozwiązania Peak będą mogły być skalowane globalnie oraz dotrzeć do nowych branż, co zapewni warunki do stałego wzrostu i innowacji, z pożytkiem zarówno dla udziałowców, jak i klientów. Z kolei wykupująca firma będzie w stanie umocnić wzrost rynkowy, mogąc dostarczać aplikacje agentowe nowej generacji, działające inteligentnie poprzez wykorzystanie LLM-ów (dużych modeli językowych) i wspierające zintegrowaną produkcję, dzięki doświadczeniu pozyskanej spółki w przyspieszaniu wdrażania AI w sektorach takich jak sprzedaż detaliczna czy przemysł.

Połączenie sił z UiPath to ekscytująca perspektywa, która stanowi idealną kontynuację rozwoju Peak. Wraz z rosnącą synergią automatyzacji i agentic AI wchodzimy w erę nowych możliwości dla naszej spółki. UiPath posiada światowy zasięg, rozległą wiedzę specjalistyczną o przedsiębiorstwach oraz niesłabnące zaangażowanie w innowacyjne wykorzystanie sztucznej inteligencji. Te atuty pozwolą jeszcze sprawniej zrealizować naszą ambicję wsparcia firm za pomocą skalowalnych narzędzi AI, wyspecjalizowanych do podejmowania decyzji. Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, co stworzyliśmy, i nie możemy się doczekać pomnażania wartości, jaką dają nasze produkty, oraz przesuwania granic możliwości sztucznej inteligencji w biznesie jako część UiPath – stwierdził Richard Potter, współzałożyciel i CEO Peak.

Nabyta firma zwiększy możliwości platformy automatyzacji agentowej UiPath. Przykładowo w przypadku restrykcyjnych wymagań wobec złożonych obliczeń w ramach różnorodnych procesów, które muszą spełniać organizacje. Przedsiębiorstwa potrzebują w tym celu szczegółowej analizy oraz prognostyk, którym mogą zaufać. Rozwiązania Peak staną się podporą nowych Agentów Inwentaryzacji i Wycen, którzy pomogą w tym zadaniu. Dodatkowo zdolności firmy w dziedzinie Inteligencji Decyzyjnej staną się ważną składową orkiestracji w ramach platformy UiPath i umożliwią utrzymywanie autonomicznych procesów, opartych na danych kontekstowych od klientów.

Połączenie technologii obu firm pozwoli korzystającym z ich usług na jeszcze większą poprawę zysków i marż. Spółki już wcześniej dostarczały takich okazji w ramach partnerstwa. Jednym z przykładów jest wspólna transformacja procesu wyceny w Heidelberg Materials, jednego z największych wytwórców materiałów budowlanych na świecie, z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Rozwiązanie za pomocą automacji porównuje dane z setek obserwacji statystycznych, używa AI do określenia optymalnej ceny dla danego klienta, na koniec informując pracowników handlowych. Ten w pełni zautomatyzowany proces daje skutki w postaci skróconych czasów wyceny oraz zwiększonych współczynników konwersji i jest dla zespołu sprzedaży w Heidelberg Materials źródłem o wiele lepszej efektywności.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments