SEG 2025

Unilever nieustannie wdraża nowoczesne rozwiązania w każdym aspekcie swojej działalności. Jednym z ostatnich przykładów jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia sesji zdjęciowych produktów w środowisku wirtualnym. Tworzone w ten sposób obrazy są generowane dwa razy szybciej, a koszt produkcji treści jest niższy o 50%.

Dzięki wykorzystaniu AI firma jest w stanie stworzyć cyfrowego bliźniaka każdego swojego produktu z realistycznym oświetleniem, cieniami oraz dowolnymi strukturami bez konieczności posiadania fizycznego studia fotograficznego.

To, co kiedyś było złożonym i powolnym procesem, zamieniliśmy na system, który pozwala naszemu zespołowi skupić się na tym, co robi najlepiej – myśleniu kreatywnym, przekraczaniu granic oraz tworzeniu magii wokół naszych marek – mówi Esi Eggleston Bracey, Chief Growth and Marketing Officer w Unilever.

AI zmienia marketing

W ramach globalnej strategii GAP 2030 (Growth Action Plan)  Unilever dąży do transformacji marketingu, której efektem będzie uwolnienie pracowników od żmudnych zadań, w których może wspomóc ich AI i przekierowanie ich  czasu na działania istotne z punktu widzenia strategicznego rozwoju marek i firmy. Dzięki temu zespoły będą mogły skupić się na tworzeniu kreatywnych kampanii odpowiadających na bieżące potrzeby rynku. Jak podkreśla Esi Eggleston Bracey, celem nie jest tworzenie większej ilości treści. Unilever chce skupić się na jeszcze lepszym zrozumieniu swojego klienta oraz realizowaniu kampanii o możliwe najwyższej jakości.

Takie podejście umożliwia wykorzystanie narzędzia NVIDIA Omniverse – technologii tworzącej fotorealistyczne odpowiedniki produktów, zawierające wszelkie warianty, etykiety i formaty językowe w jednym pliku. Stworzone w ten sposób materiały mogą być wykorzystane we wszystkich kanałach komunikacyjnych – od telewizji, po e-commerce znacząco usprawniając pracę zespołu marketingu.

Sukces nowego podejścia

Beauty & Wellbeing jako pierwsza część biznesu Unilever wdrożył tę technologię pilotażowo dla produktów TRESemmé, Dove, Vaseline i Clear. Testy zakończyły się osiągnięciem do 55% oszczędności kosztów i 65% szybszym czasem produkcji materiałów, co przełożyło się na podwojenie współczynnika kliknięć i trzykrotne wydłużenie czasu zaangażowania odbiorców.

Obecnie Unilever wykorzystuje ponad 500 aplikacji AI w całym swoim ekosystemie, co pozwala na dalszą automatyzację i optymalizację procesów.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments