XTB liczy, że przekroczy 800 tys. nowych rachunków w tym roku, a w kolejnych latach będzie regularnie przekraczał poziom 1 mln, poinformował ISBnews prezes XTB Omar Arnaout.
„Do 30 stycznia pozyskaliśmy 70 tys. nowych klientów na całym świecie. Naszym minimalnym planem jest pozyskanie od 150 tys. do 210 tys. klientów kwartalnie. W zeszłym roku udało nam się pozyskać ich prawie 500 tys. Jeżeli w tym roku dotarlibyśmy do górnej granicy [założeń], to byśmy pierwszy raz w historii spółki przekroczyli 800 tys. nowych rachunków. Patrząc na minione lata, nie było okresu, abyśmy tej górnej granicy założeń nie przebili. Nie chciałbym niczego obiecywać, ale jestem praktycznie przekonany, że przekroczymy nasze cele, a w każdym następnym roku mam nadzieję, że te liczby już nigdy nie spadną poniżej miliona” – powiedział Arnaout w rozmowie z ISBnews.TV podczas XXV Konferencji Rynku Kapitałowego. Agencja ISBnews była patronem medialnym wydarzenia.
Dodał, że w I kwartale XTB przede wszystkim skupił na rynkach na których już działa.
„W tym roku znacząco zwiększyliśmy budżety marketingowe, natomiast największym priorytetem są dla nas rynki, na których już jesteśmy obecni operacyjnie. Wzmocnienie marki jest dla nas kluczowe, ponieważ nawet najlepszy produkt i doskonała obsługa klienta nie wystarczą, jeśli nie zadbamy o świadomość naszej marki. Bez tego trudno będzie osiągnąć jeszcze większy sukces, dlatego w tym roku jest dla nas głównym priorytetem” – podkreślił prezes XTB.
W Indonezji w ub. roku fintech pozyskał licencję na możliwość oferowania akcji i ETF. „Mam nadzieję, że w II kwartale już rozpoczniemy oferować klientom te produkty. Będziemy się również ubiegali o dodatkową licencję na instrumenty CFD, którą powinniśmy pozyskać jeszcze w tym roku. Dopóki jej nie pozyskamy nasze działania na rynku indonezyjskim będą raczej spokojniejsze z charakterem edukacyjnym. Jest to kompletnie inny rynek niż rynki europejskie i musimy się również nauczyć prowadzić tam biznes. Jeżeli chodzi o Brazylię, to sytuacja jest tutaj dużo prostsza. Dalej czekamy na licencję. Myślę, że powinniśmy ją otrzymać w III/IV kw., co nie zmienia faktu, że na tym rynku już eksperymentujemy. Współpracujemy z partnerem, który posiada już licencję na tym rynku, co nam pozwala po prostu uczyć się, aby poprowadzić biznes do momentu uzyskania licencji” – wskazał Arnaout.
Jeśli chodzi o inwestycje w technologie I AI, prezes XTB wskazał że fintech skupia się obecnie na działaniach wewnętrznych.
„Z roku na rok pozyskujemy zdecydowanie więcej nowych klientów, ale nie możemy w tym samym tempie zwiększać liczby pracowników działu obsługi klienta. Dlatego obecnie skupiamy się na optymalizacji procesów onboardingu klientów, nie tylko ze względu na optymalizację, ale też z myślą o klientach, którzy oczekują natychmiastowego dostępu do naszych usługu. Biorąc pod uwagę, że duża część naszych nowych klientów to są ludzie w młodym wieku, zależy nam na efektywności procesu ich pozyskiwania. Wraz z dynamicznym rozwojem biznesu, optymalizujemy również inne obszary, jak m.in. księgowość, automatyzacja marketingu, ale również analiza opinii naszych klientów. Korzystamy także z AI do oceny i weryfikacji jakości kodu. Ponadto, pozyskując tak olbrzymią liczbę klientów musimy intensywnie edukować rynek. Obecnie prowadzimy kampanię marketingową promującą konta IKE jako sposobie na rozpoczęcie inwestycji. W Polsce mamy obecnie 2 mln rachunków IKE przy populacji wynoszącej ok. 38 milionów, to pokazuje jak ogromna jest przestrzeń do dalszej edukacji i rozwoju” – podsumował prezes XTB.
Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.