Od maja mBank wprowadza nową funkcję znanego już klientom BOTa Marka. Będzie on dzwonić do klientów by potwierdzić nietypowe transakcje. System uprzedzi też o zbliżającej się rozmowie w aplikacji mBanku. Rozwiązanie to nie tylko zwiększy bezpieczeństwo, ale też przyspieszy proces potwierdzania transakcji. Niebawem bank pozwoli klientom również na modyfikację limitów bezpośrednio w aplikacji.
Dotychczas, gdy system – w trosce o bezpieczeństwo pieniędzy klientów – zablokował nietypową transakcję, do klienta dzwonił pracownik. Obecne rozwiązanie, z uwagi na to, że jest zautomatyzowane, skróci okres oczekiwania na telefon i pozwoli obsłużyć większą liczbę klientów.
Zaangażowanie najnowszej technologii do procesu potwierdzania nietypowych transakcji zapewni klientowi szybsze potwierdzenie i realizację transakcji. Co więcej, klienci, którzy korzystają z aplikacji mobilnej, dostaną wcześniej powiadomienie o zbliżającym się telefonie od BOTa Marka. Natomiast klienci bez aplikacji otrzymają wiadomość w serwisie transakcyjnym.
Technologia powinna nie tylko ułatwiać bankowanie, ale sprawić by klient czuł, że jest ono bezpieczne. Już teraz, gdy nie mamy pewności, że to klient wykonuje wskazaną transakcję, system może ją tymczasowo wstrzymać bądź odrzucić. Dotychczas aby potwierdzić tego typu transakcję, nasi pracownicy dzwonili bezpośrednio do klientów, lub też prosili ich o kontakt. Zdajemy sobie sprawę, że proces ten w niektórych przypadkach mógł stanowić pewnego rodzaju przeszkodę. Niemniej jednak bezpieczeństwo pieniędzy naszych klientów jest dla nas najważniejsze. Dlatego też zdecydowaliśmy się uprościć proces i zaangażować w to przedsięwzięcie naszego BOTa. Od maja Marek będzie kontaktował się w takich sytuacjach z klientami – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa w mBanku.
Zastosowanie BOTa Marka pozwoli na szybszą i bardziej efektywną obsługę potwierdzania nietypowych transakcji.
Warto dodać, że BOT Marek ani pracownicy mBanku w trakcie rozmowy nie proszą o podanie haseł, danych do karty, kodu BLIK czy przykładania karty do telefonu.
Rozbudowanie BOTa Marka o możliwość potwierdzania nietypowych transakcji to kolejne po m.in. mobilnej autoryzacji, zaufanym nadawcy czy aktywacji aplikacji kartą rozwiązanie, które wspiera bezpieczeństwo klientów mBanku. Potwierdza również, że mBank to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie banków w Polsce.
mBank był także pierwszym bankiem, który już dekadę temu zwrócił uwagę na temat edukacji w zakresie bezpieczeństwa. Od tego czasu prowadzi różnorodne działania w tym obszarze, np. szerokozasięgowe kampanie czy popularny podcast “Jazgot – Historie” przedstawiający manipulacje oszustów. Bank stawia także na regularną komunikację edukacyjną do swoich klientów przez aplikację mobilną, serwis bankowości internetowej czy stronę www.
Zmiana limitów w aplikacji mobilnej
Funkcjonalność zmiany limitów przelewów jest już dobrze znana klientom mBanku. Korzystają z niej w serwisie transakcyjnym. Już niebawem, limity dla przelewów w aplikacji mobilnej (ich dzienna ilość oraz limit pojedynczego przelewu) będą możliwe do zmiany w aplikacji mobilnej mBanku.